۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۶۲۳۹۸

شکوه اربعین حسینی در آفریقا

هزاران عاشق و دلباخته حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در آستانه سالروز اربعین شهادت امام حسین(ع) در سراسر قاره آفریقا با برپایی مراسم نوحه خوانی، سینه زنی و روضه، فریاد یا حسین (ع) سردادند و بر مظلومیت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.
آفریقا


به گزارش خبرگزاری رسا، امروز و در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی (ع)، شماری از شیعیان مقیم ژوهانسبورگ (بزرگترین شهر کشور آفریقای جنوبی) نوحه سرایی کردند و فریاد «یا حسین»(ع) سردادند.

بر اساس این گزارش، شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در کشورهای آفریقایی اوگاندا، تانزانیا،کنیا، نیجریه، موزامبیک، تونس، لیبی، مصر، ساحل عاج، سومالی،سیرالئون و مغرب، در روز اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به نوحه خوانی و مرثیه سرایی در رثای شهادت امام سوم شیعیان می پردازنند.

در مراسم بزرگداشت اربعین در مراکز و مجامع اسلامی، مساجد و تکایا و هیات های مذهبی برخی کشورهای قاره آفریقایی، خطبا و مرثیه سرایان با بیان ابعاد گوناگون قیام باشکوه اباعبدالله الحسین(ع) بر ضرورت شناخت بیشتر حماسه تاریخی عاشورا و نیز الگوبرداری از معارف و حقایق این حماسه انسان ساز، تاکید می ورزنند.

در همین خصوص، رسانه های داخلی نیجریه روز شنبه اعلام کردند: با وجود خشونت پلیس و نیروهای امنیتی در روزهای گذشته، عزاداری شمار زیادی از شیعیان نیجریه در آستانه اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مناطق شیعه نشین این کشور برگزار خواهد شد.

برگزاری با شکوه مراسم مذهبی اربعین از سوی شیعیان نیجریه در حالی صورت می گیرد که پلیس و نیروهای امنیتی نیجریه، شیعیان این کشوررا در خارج شهر کانو در شمال شرقی نیجریه که مشغول انجام مراسم عزاداری بودند، به گلوله بستند که در این میان دست کم 48 نفر شهید و ده ها نفر زخمی شدند.

اربعین حسینی (ع) مصادف با بیستم صفر ۶1 هجری قمری، چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و امام سوم شیعیان است. در این روز، میلیون ها نفر از مسلمانان به ویژه شیعیان در سراسر جهان، با بر پایی مراسم عزاداری و نوحه سرایی، یاد حماسه با شکوه و انسان ساز کربلا را گرامی می دارند./982/ب102/د

 

ارسال نظرات