۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۶۲۴۳۵

احزاب لبنانی و فلسطینی ممنوعیت پخش اذان در قدس را محکوم کردند

احزاب لبنانی و فلسطینی در نشستی ممنوعیت پخش اذان در شهر قدس که از سوی رژیم صهیونیستی تصویب شده است را به شدت محکوم کردند.
احزاب لبنانی و فلسطینی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از احزاب لبنانی و جریان‎های فلسطینی در نشستی مشترک که در دفتر جنبش فتح برگزار در شهر بعلبک برگزار شد، اقدام رژیم صهیونیستی در ممنوعیت پخش اذان در شهر قدس را محکوم کرد.

آنان قدس را پایتخت دولت فلسطین دانستند و افزودند: قدس یک شهر عربی و اسلامی باقی می‎ماند.

اعضای احزاب لبنانی و فلسطینی نسبت به سکوت مجامع عربی و سازمان‎های بین المللی در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کردند و اظهار داشتند: سازمان‎ها و کشورهای عربی و اسلامی باید این اقدام را محکوم و با مردم قدس و فلسطین همراهی کنند.

آنان تصریح کردند که قدس فقط به دست انسان‎های مومن، شریف و مقاوم از چنگال رژیم صهیونیستی آزاد خواهد شد.

اعضای احزاب لبنان و فلسطینی از رشادت و جانفشانی اعضای جریان‎های مقاومت تقدیر و تشکر کردند و بیان داشتند که باید در برابر رژیم صهیونیستی با قدرت بیشتری ایستادگی کنیم.

از سوی دیگر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی وزرای اسرائیلی اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته در زمان حضور پسرش یائیر به همراه یک دوست خارجی‌اش در شهر قیساریه واقع در شمال فلسطین اشغالی، صدای اذان از یکی از مساجد روستای جسر الزرقه در نزدیکی این شهر بلند می‌شود و مهمان خارجی پسر نخست‌وزیر ناراحت می‌شود و می‌گوید چطور اسرائیل نمی‌تواند اقدامی برای مقابله با این اقدام انجام دهد.

وزرای دولت نتانیاهو اعلام کردند نخست وزیر بلافاصله پس از این حادثه پیش‌نویس قانون منع پخش اذان را به کمیته وزارتی رسیدگی به امور قانونگذاری داده و اذعان کرده است که پس از ناراحتی پسرش یائیر که گفته می‌شود تاثیر زیادی بر روی پدرش دارد، پیش‌نویس این قانون را تهیه و ارائه کرده است.

ارائه پیش‌نویس قانون منع پخش اذان از بلندگوهای مساجد کرانه باختری و مناطق نزدیک شهرک‌های صهیونیست‌نشین پس از اعتراض احزاب دینی "حریدیم" به تعویق افتاد. این احزاب نگران این هستند که تصویب این قانون مانع استفاده از شیپورهای مخصوص برای اعلام فرا رسیدن روز شنبه در شهرهای دارای اکثریت جمعیتی یهودیان مذهبی شود./994/ب901/د

ارسال نظرات