۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۴۶۲۴۵۳
آیت الله حیدری:

حضور اهل تسنن در اربعین حسینی نشان از علاقه فطری به اهل بیت است

آیت الله حیدری با اشاره به این که اربعین حسینی ارتقا دهنده مذهب تشیع است، گفت: حضور اهل تسنن در اربعین حسینی نشان از علاقه فطری آنها به اهل بیت(ع) دارد.
آیت الله حیدری

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که اربعین حسینی مسأله ای حیثیتی و اجتماعی بی نظیر است، ابراز داشت: برگزاری باشکوه تر اربعین، حیثیت دنیای اسلام به ویژه مذهب تشیع را ارتقا داده و مردم دنیا را با کمالات و مناقب اهل بیت(ع) بیشتر آشنا خواهد کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شور و شعور حسینی در محاسبات بین المللی از سوی دوستان و دشمنان مورد توجه قرار می گیرد، اظهار داشت: اربعین برای نوکران و سربازان مطلق آمریکا و رژیم صهیونیستی، حیثیتی است و برگزاری مقتدرانه و در کمال امنیت آبرویی برای آنها نخواهد گذاشت و از این حیث با بمب گذاری و عملیات های تروریستی تلاش به خدشه دار ساختن آن دارند.

وی به آیه «یریدوا ان یطفئوا نورالله بافواههم و الله متم نوره و لو کره المشرکون» اشاره و خاطرنشان کرد: شوق بیشتر حضور و نادیده گرفتن تهدیدهای تروریستی نشان از ایمان و اعتقاد بالای مردم و فداکاری در مسیر حسینی است و شیعیان از بمب گذاری و انفجارهای تروریستی و ترفندهای مشابه نمی ترسند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه سخنان خود عدم اقدام تروریستی داعشی ها در مسیر حرکت زوار حسینی را به سبب ناتوانی، ضعف و کوتاهی در این زمینه دانست و گفت: در سال جاری و همزمان با عملیات موصل تنها عملیات های جزئی انجام می دهند؛ هر چند که عربستان سعودی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جنایت های مرتکب شده تروریست ها در حق زوار حسینی دست دارد.

آیت الله حیدری به حمایت های فکری، لوجستیکی، سیاسی و تبلیغاتی آل سعود از تروریست ها و ایستادگی در برابر اسلام و تشیع اشاره و خاطرنشان کرد: حضور اهل تسنن در اربعین حسینی نشان از علاقه فطری آنها به اهل بیت(ع) دارد که با انگیزه های الهی و اعتقادی شرکت و ان شاء الله مأجور خواهند شد./۹۴۶۶/302/ب2

ارسال نظرات