۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۶۲۴۵۷
فرمانده سپاه شهدای ارومیه تشریح کرد؛

ویژه برنامه های هفته بسیج در شهرستان ارومیه

فرمانده سپاه شهدای ارومیه در نشست خبری امروز برنامه های هفته بسیج ارومیه را تشریح کرد.
ویژه برنامه های هفته بسیج در شهرستان ارومیه نشست خبری فرمانده سپاه شهدای ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، فخرعلی حجازی فر، فرمانده سپاه شهدای ارومیه امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 30 آبان برنامه های هفته بسیج شروع شده و هدف از اجرای این برنامه ها تبیین ضرورت حفظ انقلاب و نظام اسلامی است.

وی افزود: پس از جنگ تحمیلی حربه ها و توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب و اسلام تغییر کرده و شکل ماهرانه تر و موزیانه تری به خود گرفته است به حدی که تنها راه شناخت دشمنی ها و حربه های آنان داشتن بصیرت و بینشی عمیق است.

فرمانده سپاه شهدای ارومیه به ضرورت فعالیت بیش از پیش همه اقشار بسیج و نیروهای انقلابی برای آگاهی بخشی به مردم و معرفی توطئه های آنان اشاره و اضافه کرد: حفظ انقلاب اسلامی و اهداف اصیل دینی آن از وظایف اقشار بسیج و نیروهای مؤمن و دلسوز است.

وی افزایش تلاش برای ایجاد انسجام و آمادگی ملت انقلابی جهت مواجه با هر نوع رویداد و توطئه ای را خواستار و یادآور شد: بسیج مردمی با ایجاد بصیرت و آگاهی در مردم و حفظ حضور آنان در همه عرصه ها و صحنه ها سبب بیمه انقلاب و اسلام و یأس و ناامیدی دشمنان حزب الله و امت متدین می شود.

حجازی فر به اقدامات هشت ماهه امسال در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره و اعلام کرد: با صرف هشت میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای 750 نفر مستقیم و 1700 نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی عمده مشاغل ایجاد شده را در عرصه تولیدات خانگی، پرورش دام و طیور و صنعت کشاورزی عنوان و ابراز کرد: بحث اشتغال دغدغه اصلی جامعه است و ارائه آموزش برای خانمها با هدف کمک به تامین درآمد خانوار و اشتغال آنان صورت گرفته و کارگاههای کوچک تولیدی در این راستا به ایجاد شده است.

فرمانده سپاه شهدای ارومیه به آموزش 430 نفر در قالب اقتصاد مقاومتی و با همراهی مرکز آموزش فنی و حرفه ای ارومیه اشاره کرد.

وی با اشاره به برپایی اردوهای جهادی در ارومیه خاطرنشان کرد: کمک به همنوع و رفع محرومیت هدف اردوهای جهادی بوده و در این راستا به هزار و 470 نفر کمک رسانی شده است.

حجازی فر به برپایی اردوهای 10 روزه برای هزار و 814 نفر اشاره و اضافه کرد: مرمت سه مسجد با هزینه کرد دو میلیون و 500 هزار تومان، ساخت شش خانه عالم، ساخت دو واحد غسالخانه روستایی، توزیع اقلام به ارزش سه میلیون و 600 هزار تومان و بازسازی دو جاده روستایی از جمله اقدامات اردوهای جهادی سپاه شهدای ارومیه است.

وی به گسترش تعداد حوزه ها و پایگاه های مقاومت در سطح ارومیه و روستاهای اطراف اشاره و اضافه کرد: 11 حوزه مقاومت پنج مورد برادران و شش مورد خواهران و 62 پایگاه مقاومت بسیج امسال به حوزه ها و پایگاههای ارومیه و حومه اضافه شده است.

فرمانده سپاه شهدای ارومیه از برگزاری 244 عنوان برنامه در سال جاری خبر داد و افزود: فضای پایگاههای مردمی هزار و 600 متر افزایش یافته و چهار سوله ورزشی در هفته بسیج آماده افتتاح است.

وی برگزاری اردوهای فرهنگی، یادواره های شهدا، تشکیل گردانهای محله محور، تشکیل جوانه های صالحین در کنار حلقه ها و آموزش فقه بازار از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه ها و پایگاههای مقاومتی بسیج ارومیه است.

این مسئول از برگزاری 650 برنامه محلات در روستاها و ادارات ارومیه در هفته بسیج خبر داد و تصریح کرد: در تمامی پایگاههای مقاومت برای هفته بسیج برنامه های خاصی از جمله ارائه گزارش کار و نقل خاطرات پیشکسوتان عرصه جنگ سخت و نرم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مدارس در طول هفته بسیج، عنوان کرد: تلاش می کنیم بعد از ماه صفر فضای شادی در مدارس ایجاد کرده و با برپایی مراسماتی ورزشهای بومی و محلی را احیا کنیم.

حجازی فر آموزش نحوه حضور صحیح جوانان و نوجوانان در فضای مجازی را از دیگر برنامه های قابل اجرا در مدارس اعلام و اضافه کرد: پیاده روی خانوادگی محلی در طول هفته بسیج اجرا می شود و برای اجرای ماهانه آن تلاش می کنیم تا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی افتتاح سالن بدنسازی کانون جوانان و سالن تیر اندازی بسیج 9 دی را از دیگر اقدامات هفته بسیج خواند و گفت: پایگاه استعدادیابی والیبال جوان بسیج ارومیه امسال پنج نفر از جوانان را به تیم والیبال کشور معرفی کرد و در زمینه تیراندازی نیز قصد داریم جوانان مستعد را کشف و به عرصه ورزشی کشور معرفی کنیم.

فرمانده سپاه شهدای ارومیه در پایان اعلام کرد: 31 رده حوزه مقاومت بسیج محلات در ارومیه فعال است و برای هفته بسیج 38 برنامه در نظر گرفته شده که برگزاری گردهمایی بزرگ بسیجیان در پنج آذر امسال از جمله آنها است./936/202/ب2

ارسال نظرات