۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۶۲۵۳۸
آیت الله طبرسی:

اربعین حسینی تفسیر واقعی عشق و دلدادگی به امام حسین است

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که اربعین حسینی تفسیر واقعی عشق و دلدادگی به امام حسین(ع) است، گفت: عشق به امام حسین(ع) پیام بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم اربعین حسینی در ساری با اشاره به این که اربعین حسینی تفسیر واقعی عشق و دلدادگی به امام حسین(ع) است، گفت: عشق به امام حسین(ع) پیام بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی است.

وی با اشاره به این که حضور میلیون ها زائر کربلای معلی که بسیاری از این افراد نیز از دیگر ادیان الهی هستند نشان می دهد که فرهنگ عاشورا و فرهنگ اهل بیت(ع) به سراسر جهان نفوذ کرده است، گفت: امروز زائران اربعین حسینی صحنه ای از عشق و ارادت خود به ائمه اطهار(ع) را به تصویر کشیده اند که جهانیان را متحیر کرده اند.

آیت الله طبرسی  با بیان این که حضور پرشور مردم در این حرکت گسترده نشان می دهد که یاوه گویی های دشمنان اسلام در اراده ملت های آزادی خواه مسلمان بی تاثیر است، افزود: زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مومنین است و عزاداری برای سید و سالار شهیدان یکی از رموز ماندگاری قیام امام حسین(ع) است و آن امام همام برای حفظ سنت نبوی و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

نماینده مردم مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسلمانان در مذاهب مختلف عشق و ارادت خاصي به امام حسين(ع) دارند، يادآور شد: آنان در روز اربعين حسيني براي زيارت اين امام بزرگوار مسافت‌هاي طولاني را براي رسيدن به کربلاي معلي طي مي‌کنند تا در اين روز در اين مکان مقدس باشند.

وی با اشاره به اين که امام حسين(ع) آزادگي، غيرت، انسانيت و بندگي خالصانه را به جهان بشريت آموخت، افزود: در چند سال گذشته عاشقان و مشتاقان سيدالشهداء(ع) بيش از 20 ميليون زائر از نقاط مختلف دنيا براي زيارت ايشان به کربلا مي‌روند که اين بيانگر تأثيرگذاري فرهنگ عاشورا در بين مسلمانان دنيا است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که همه مذاهب اسلامی در کنار شیعیان در اجتماع عظیم اربعین حسینی حضور پیدا می کنند و این یک حرکت بی نظیر است، گفت: در هيچ كجاي دنيا نمی توان مراسمي به عظمت اربعین حسینی با بیش از 20 میلیون جمعیت یافت.

وی از کربلا و امام حسین(ع) به عنوان محور وحدت امت اسلامی یاد کرد و افزود: كربلا و نهضت عاشورا اين خاصيت را دارد كه همه مسلمانان را حول يك محور متحد جمع كند چرا كه شعار امام حسين(ع) شعار جهاني است.

امام جمعه ساری مسأله عاشورا و شهادت امام حسين(ع) را حقيقتي بي‌بديل و حادثه‌اي بي‌نظير در تاريخ انسانيت دانست و افزود: با اينكه در طول تاريخ حوادث بسيار اتفاق افتاده اما حادثه كربلا با همه ويژگي‌هايي كه داشته به‌عنوان حادثه‌اي استثنايي در تاريخ بشريت پايدار مانده است.

وی با تأكيد بر اين كه شهادت و عاشورا مكتب خون و قيام را زنده نگه داشت، افزود: امام حسين(ع) مى ديدند که عدالت، حريّت و كمالات را به فراموشى سپرده و قوانين الهى به فراموشي سپرده شده واسلام عزيز نیز فداى هوسراني هاى افراد نالايق و خواسته هاى شوم بلهوسان شد به همین دلیل قيام كردند و با نهضت خود اسلام را جانى تازه بخشيد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام حسين(ع) از مدينه به کربلا براي زنده نگاه داشتن اهداف نهضتش حرکت کردند و با ايراد سخناني معارف قرآني و سبک زندگي اسلامي را در بين شيعيان ترويج داد تا آنان را از قيامش آگاه کنند، گفت: برخي از افراد با شناخت معارف اسلامي يار امام حسين(ع) شدند و در واقعه کربلا با اين امام بزرگوار در زنده نگاه داشتن دين اسلام تلاش کردند تا بتوانند اين دين را در جامعه حاکم کنند.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام براي از بين بردن دين اسلام، امام حسين(ع) و يارانش را به شهادت رساندند تا از اين دين چيزي در تاريخ اسلام باقي نماند، ادامه داد: اما حضرت زينب(س) براي زنده نگاه داشتن پيام و اهداف امام حسين(ع) قيام خود را بعد از ظهر عاشورا آغاز کرد تا پيام اين امام بزرگوار را به گوش جهانيان برساند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بابيان اين كه وجود محبت به امام حسين(ع) در دل ها نشانه فطرت سالم وپاك درانسان ها است، افزود: هر چه شناخت انسان ها به امام خود بيشتر باشد محبت آنها هم بيشتر مي شود و هر چه محبت بيشتر باشد روح انسان ها پاك تر و زلال تر است، به همين خاطرامامان معصوم(ع) ماراسفارش به روضه خواني وگريه براي امام حسين(ع) كرده اند چون گريه براي مظلوميت امام حسين(ع) معرفت، محبت و نورانيت را در دل ما بيشتر مي كند وفضاي جامعه را معنوي مي كند.

آیت الله طبرسی با بیان این که امام حسين(ع) در اوج ايمان و تقوا و اطاعت‌پذيري‌، به يقين بالاترين مراتب عزت را هم در حيات دنيوي و هم در جهان آخرت و در پيشگاه قرب الهي دارد، گفت: از شاخص ترين فضايل امام حسين(ع) که هم در زندگي فردي و هم در زندگي اجتماعي و هم در رخداد عظيم حماسه حسيني، حضور پررنگ و برجسته دارد، عزتمندي و ذلت گريزي است.

وی با بیان این که امام حسين(ع) در مقابل سپاه زور و تزویر لحظه ای شک و ترديد نکرد و با اراده و ايماني قوي در برابر دشمن ايستادگي کرد و واقعه بزرگ عاشورا را رقم زد، گفت: امروز نام حسين(ع) سمبل ظلم ستيزي، عدالت خواهي و کشتي نجات امت اسلامي و راه رهايي مظلومان عالم از سلطه استکبار جهاني است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حماسه عاشورا شورانگيز‌ترين حماسه تاريخ بشري است كه احساسات ميليون‌ها انسان را برانگيخته و قداست خويش را در ميان ساير اديان نيز حفظ كرده است، ادامه داد: اساساً غفلت در زندگي، موجب پشيماني شده چنانچه در زمان امام حسين(ع) هم غفلت‏هايي صورت گرفت و بعضي از مسلمانان كوتاهي كردند و آن حادثه پيش آمد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که جامعه در زمان يزيد آنچنان سازشکار، تسليم، ذليل و زبون شده بود، که جز تعداد معدودي ياران امام حسين(ع) همه آن حضرت را به سکوت و سازش فرا مي‏خواندند، خاطرنشان کرد: وضع جامعه در زمان امام حسين(ع) به گونه‏اي بود که هشدار و نصيحت در آن مؤثر نبود و مردم آن دوران در خواب غفلت فرو رفته بودند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به تلاش های دشمنان برای کمرنگ کردن نورانیت حسینی در جامعه اشاره کرد و با بی ثمر خواندن این گونه حرکت های سخیف برای تضعيف فرهنگ عاشورا، گفت: حرکت عميق فکري و فرهنگي امام حسين(ع) با عواطف پاک انساني گره خورده و اين واقعه به هيچ وجه فراموش شدني نيست./1317/202/ب2

ارسال نظرات