۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۶۲۶۲۰
رییس مجمع علمای اهل سنت پاکستان:

مقابله با گروہ‌ھای تکفیری واجب شرعی است

رییس مجمع علمای پاکستان یکی نھاد ھای بزرگ اھل سنت در پاکستان در سخنانی مقابله با گروہ ھای که بنام اسلام جوانان مسلمانان را بسوی تروریسم ھدایت می کنند واجب دانست.
مولانا طاھر اشرفی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مولانا طاھر اشرفی رییس مجمع علمای پاکستان در ھمایش دو روزہ که از سوی مجمع دانشجویان اھل سنت پاکستان در مسجد جامع شھر راولپندی برگزار شد، مقابله با گروہ ھایی که بنام اسلام جوانان مسلمان را به سوی تروریسم ھدایت می کنند واجب دانست.

وی با بیان این که اتحاد و پرھیز از اختلافات تنھا راہ نجات و رشد مسلمانان جھان است تاکید کرد: وضعیت بحرانی در کشورھای اسلامی برخاسته از اختلافات بین مذاھب اسلامی است.

رییس مجمع علمای پاکستان ممنوعیت بخش اذان از بلندگوی ھای مسجد در فلسطین  را به شدت محکوم کرد و گفت: اگر مسلمانان ھمچنین به اختلافات خود پافشاری کنند اسلام به موزہ ھای تاریخ سپردہ می شود.

وی با اشارہ به این که مسلمانان باید نتایج اختلافات مذھبی را ارزیابی کنند ابراز داشت: تولد طالبان ، داعش، جبھه النصرہ و دیگر گروہ ھای تروریستی که بر مبنای اختلافات مذھبی به وجود آمدند جز ویرانی کشورھای اسلامی و کشتار مسلمانان چه بدست آوردند.

رییس مجمع علمای پاکستان مقابله با گروہ ھای تکفیری را واجب دانسته و اعلام کرد: اسلام دین مسالمت آمیز و مخالف ترور و تروریسم است و استکبار با استفادہ از گروہ ھای سادہ لوح تروریسم را در کشورھای اسلامی تقویت می دھد./988/ب902/د

اشھد نقوی
ارسال نظرات