۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۶۲۶۸۶
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر:

برخی خواص به بهانه حفظ و تقویت انقلاب از خطوط قرمز عبور می‌کنند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: از جمله آسیب‌هایی که گاهی، خواص به جامعه اسلامی وارد می‌کنند این است که به‌جای معرفی کردن و نشان دادن رهبر و امام جامعه، خود را عرضه می‌کنند و بعضی از آنان نیز به بهانه حفظ و تقویت انقلاب از خطوط قرمز عبور می‌کنند.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، گفت: جامعه اسلامی از دو ارتباط اساسی مردم با رهبر و ارتباط خواص با رهبر خود، تشکیل‌شده است و جامعه‌ای می‌تواند انقلابی باشد، انقلابی فکر کند و انقلابی تصمیم بگیرد که هم مردم و هم خواص آن، دارای روحیه انقلابی باشند.

وی خاطرنشان کرد: وجود مقدس پیامبر(ص)، با آوردن معارف والای اسلام، انقلابی را در جزیره العرب ایجاد کرد، اما آنچه در ادامه و تداوم آن سبب مظلومیت امام علی، امام حسین و سایر اهل‌بیت علیهم‌السلام شد، تصور غلط مسلمانانی بود که انقلاب را یک حادثه می‌دانستند و فکر می‌کردند بعد از رحلت پیامبر، این انقلاب به پایان می‌رسد.

حجت‌الاسلام جمالی افزود: انقلاب، نه یک حادثه و اتفاق، بلکه یک جریان است و چون مسلمانان بعد از پیامبر، این جریان را رها کردند، به مظلومیت و شهادت جانشینان بر حق ایشان، منجر شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تصریح کرد: داشتن روحیه تواکل، یکی از عواملی بود که باعث شد مردم بعد از رحلت پیامبر، روحیه انقلابی خود را از دست بدهند و همین روحیه تواکل و این تفکر که تا زمانی که دیگرانی هستند بار انقلاب را به دوش بکشند، به ما نیازی نیست، باعث شد حضرت مسلم تنها و غریب در کوفه بدون یار بماند.

وی ادامه داد: این تفکر به حدی خطرناک است که 18 هزار نفر از یاران حضرت مسلم را پراکنده کرد و به همین دلیل هم هست که مقام معظم رهبری این‌همه به داشتن روحیه انقلابی تأکید دارند.

حجت‌الاسلام جمالی با بیان اینکه در جامعه انقلابی، همه در قبال اهداف انقلاب مسؤولیت دارند، اظهار داشت: اگر هرگونه مشکلی در جامعه رخ می‌دهد، همه مردم برای رفع آن باید تلاش کنند و نسبت به جریانی بودن انقلاب، اعتقاد داشته باشند؛ در این صورت است که انقلاب معنا پیدا می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تأکید کرد: ریشه تواکل، حب به دنیا است و این خطر دنیاطلبی و تجمل‌گرایی سبب می‌شود تا مردم روحیه انقلابی و شهادت‌طلبی خود را از دست بدهند و گروه و فرقه‌ای از دل جامعه بیرون بیاید که علیه انقلاب، اقدام کند.

امام‌جمعه موقت بوشهر بیان کرد: خواص ضلع دیگر ارتباطات اساسی در جامعه اسلامی هستند که وقتی انقلابی رخ می‌دهد، عده‌ای با این عنوان معرفی می‌شوند و دارای آسیب‌ها یا فوایدی هستند.

حجت‌الاسلام جمالی گفت: یکی از آسیب‌هایی که گاهی، خواص به جامعه اسلامی وارد می‌کنند این است که به‌جای معرفی کردن و نشان دادن رهبر و امام جامعه، خود را عرضه می‌کنند و به همین دلیل است که امام علی(ع)، معیار را نه افراد و خواص، بلکه حق قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: خواص جامعه تا زمانی می‌توانند هدایتگر باشند که آیینه تمام نمای رهبر خود باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تصریح کرد: از دیگر خطرات خواص، این است که بعضی از آنان به بهانه حفظ و تقویت انقلاب، از خطوط قرمز انقلاب عبور می‌کنند و به همین خاطر، رهبر معظم انقلاب، بر حفظ خطوط قرمز نظام و انقلاب، تأکید می‌کنند.

امام‌جمعه موقت بوشهر یادآور شد: مردم، تحلیل خود از وقایع و حوادث را بر مبنای خطوط قرمز قرار می‌دهند و اگر این خطوط جابجا شود، مردم نمی‌توانند درست تصمیم بگیرند.

حجت‌الاسلام جمالی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، امانت امام راحل و شهیدان است و حفظ، تأیید و تقویت آن و همچنین حمایت از مقام معظم رهبری و پیروی از دستورات ایشان، بر همه آحاد جامعه لازم است./101/846/ب1

ارسال نظرات