۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۶۲۷۲۱
فرمانده سپاه خراسان شمالی:

کشورهای مسلمان با الگوبرداری از ایران بسیج مردمی تشکیل داده‌اند

فرمانده سپاه خراسان شمالی با بیان اینکه امروز فرهنگ و تفکر بسیجی از مرزهای کشور فراتر رفته است، گفت: در حال حاضر کشورهای مسلمان منطقه با الگوبرداری از ایران اقدام به تشکیل بسیج مردمی کرده‌اند.
سردار مرتضوی - مراسم هفته بسیج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، امروز در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که با حضور مسؤولان آموزش و پرورش استان در دبیرستان دخترانه 22 بهمن بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: نیروی مقاومت بسیج از زمان تشکیل تاکنون همواره منشأ خیر و برکت برای ملت و نظام اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز فرهنگ و تفکر بسیجی از مرزهای کشور فراتر رفته است، افزود: امروز کشورهای دیگر جهان اسلام هم به دنبال الگوبرداری از ایران برای ایجاد بسیج مردمی هستند.

سردار مرتضوی اضافه کرد: بسیج بر اساس نیاز و ضرورت صیانت از اسلام ناب و انقلاب اسلامی شکل گرفت و این نیاز همیشگی است؛ به‌گونه‌ای که اگر روزی تفکر بسیجی از جامعه اسلامی ما دور شود بدون شک دشمنان اسلام و نظام به آرزوی خود که چیزی جز حذف اسلام و انقلاب اسلامی نیست، می‌رسند.

وی خطاب به دانش آموزان بسیجی گفت: اگر امروز شما افتخار حضور و تلاش در سنگر علم را دارید حتماً باید بدانید دشمنان اسلام خطرات و فتنه‌هایی را برنامه‌ریزی کرده‌اند که نباید از آنها غافل شوید.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی از دانش‌آموزان خواست تا با تحصیل و تهذیب از نعمت انقلاب اسلامی حراست کنند تا این انقلاب و نظام به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسد.

سردار مرتضوی یادآور شد: دشمنی دشمنان اسلام همچنان پابرجا بوده و بسیجیان باید این موضوع را توجه داشته باشند که اگر خود را به زینت تفکر بسیجی مزین نکنند ممکن است در مواقع حساس در فتنه‌ها دچار انحراف شوند.

محمود اسدی، مدیر آموزش و پرورش بجنورد هم در این مراسم، با گرامیداشت هفته بسیج، به خدمات و اثرات بسیج در کشور و نظام اسلامی پرداخت و گفت: بسیج همیشه در صحنه بوده و در میدان‌های سخت حضوری فعال داشته است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با تشکیل بسیج انقلاب را تضمین کرد، اظهار کرد: بسیج با هدف حفاظت از آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد و توانست این رسالت خود را به‌خوبی انجام دهد.

اسدی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل بسیج تنها حضور در میدان جنگ نبود، نقش بسیج در دوران دفاع مقدس را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس هر زمان فراخوانی برای حضور مردم اعلام می‌شد اقشار مختلف با روحیه بسیجی و جهادی حضوری پرشور از خود به نمایش می‌گذاشتند.

گفتنی است، پنجم آذر، سالروز صدور فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفان از سوی امام خمینی (ره) در سال 1358 است؛ به همین دلیل از سی‌ام آبان تا ششم آذرماه به‌عنوان هفته بسیج نام‌گذاری شده است./202/9314/ب1

ارسال نظرات