۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۶۲۸۶۸
دبیرکل حزب‌الله عراق مطرح کرد؛

نقش مقام معظم رهبری در جلوگیری از سقوط سوریه/ هشدار سردار سلیمانی آل خلیفه را وادار به عقب نشینی کرد

دبیرکل حزب‌الله عراق تاکید کرد که در آغاز جنگ سوریه همه گفتند که این کشور بیش از چهار یا پنج ماه دیگر دوام نمی‌آورد اما رهبر معظم انقلاب گفتند سوریه ساقط نمی‌شود و ما اجازه این کار را نمی‌دهیم.
حجت‌الاسلام والمسلمين هاشم الحيدري - دبیرکل حزب‌الله عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمين هاشم الحيدري، دبیرکل حزب‌الله عراق، امروز در همایش «دوهزارنفری جوانان انقلابی» که همزمان با دوم آذر، سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه با شرکت دانشجویان و طلاب خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به نقش ولایت فقیه و جمهوری اسلامی در منطقه و جهان اسلام، اظهار کرد: در حاضر جمهوری اسلامی تنها جمهوری ایرانی نیست؛ بلکه مردم مظلوم کشورهای عراق، سوریه، یمن، بحرین، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی هم چشم امید به ایران دارند.

وی افزود: بر این اساس وقتی رهبر معظم انقلاب پیامی صادر می‌کنند این پیام تنها برای مردم ایران نیست بلکه برای کل جبهه مقاومت و نیروهای این جبهه در سراسر کشورهای اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین الحیدری با اشاره به تأثیر جمهوری اسلامی در خارج از مرزهای ایران، اظهار کرد: پنج سال پیش که داعشی‌ها وارد سوریه شدند و جنایتکارانی از 83 کشور در سوریه جمع شده و شروع به عملیات وحشیانه کردند همه می‌گفتند سوریه بیش از چهار یا پنج ماه دیگر دوام نمی‌آورد اما رهبر معظم انقلاب گفتند سوریه ساقط نمی‌شود و ما اجازه این کار را نمی‌دهیم و اکنون می‌بینیم وضع سوریه رو به بهبود بوده و همه می‌گویند سوریه آزاد می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی می‌گویند چرا ما در سوریه دخالت کردیم اما باید توجه داشته باشیم در حالی که آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه وارد آشوب سوریه شده و پلی برای داعشی‌ها شده بودند، اگر اقدامات ایران و امثال سردار سلیمانی و نیروهای بسیجی نبود اکنون اوضاع سوریه بسیار بدتر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین الحیدری با بیان اینکه داعش ساخته و پرورده دست آمریکا است، خاطرنشان کرد: هیلاری کلینتون اعتراف کرد که آنها داعش را ساخته‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف داعش نابودی جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: اگر نیروهای ایرانی به سوریه نمی‌رفتند امروز داعش به داخل ایران رسیده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین الحیدری ادامه داد: برخی می‌گویند برگشتن ورق در سوریه به نفع بشار اسد نتیجه اقدامات روسیه و پوتین است در حالی که اصل کار را «سلیمانی» ها و امثال سیدحسن نصرالله انجام دادند.

دبیرکل حزب‌الله عراق در ادامه افزود: در یمن اکنون این کشور به‌صورت کامل در محاصره آل سعود بوده و در بحرین هم با وجود اینکه اکثر مردم شیعه هستند رهبر آنها در خانه محبوس بوده و جوانان انقلابی بحرین تحصن کردند تا حکومت بحرین از اخراج رهبر شیعیان منصرف شد.

وی اضافه کرد: انصراف حکومت بحرین از اخراج رهبر شیعیان این کشور پس از نامه سردار سلیمانی روی داد که خطاب به حکام بحرین گفت اگر آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را از بحرین اخراج کنید معلوم نیست که چه بلایی بر سرتان می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین الحیدری در بخش دیگری از سخنان، اظهار کرد: ما وقتی در خارج از کشور می‌شنویم که در داخل ایران چپ و راست با هم درگیر شده‌اند نگران می‌شویم؛ زیرا امید ما نظام جمهوری اسلامی است./9314/ب920/ک

ارسال نظرات