۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۶۲۸۷۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

بازرسی و ارزیابی عملکرد متولیان اوقاف سبب ارتقای اعتماد مردم می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر گسترش بیش از پیش فرهنگ ناب و غنی وقف در بین اقشار مختلف، گفت: در این راستا بازرسی و ارزیابی عملکرد متولیان اوقاف سبب ارتقای اعتماد مردم می‌شود.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی هفته وقف، اظهار کرد: وقف يکي از برترين و ماندگارترین مظاهر احسان و نيکوکاري به مردم، خدمت به همنوعان، کمک به مصالح جامعه و تنظيم امور فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي در کشور است.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف تحقق این مهم و در راستای ایجاد بستر مناسب و دوسویه بین مردم و مسئولان، ارتقای اعتماد و شفاف‌سازی و همچنین درک هرچه بهتر اهم اقدامات انجام شده از سوي مردم در راستای گسترش فرهنگ ناب و غنی وقف در بین اقشار مختلف، راهکارها و برنامه‌های گوناگونی را اجرایی می‌کند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد: در این زمینه در حوزه بازرسی نهاد اوقاف و امور خیریه استان، در هشت‌ماهه سال جاری اقداماتی چون بازرسی‌های برنامه‌محور و موردی از ادارات و بقاع متبرکه به تعداد 20 مورد، انتصاب و تمدید احکام بیش از 40 رابط بازرسی برای موقوفات و بقاع متبرکه سطح استان و ارزیابی عملکرد معاونان، روسای ستادی و مسئولان ادارات تابعه استان به تعداد 16 مورد انجام شده است.

وی شناسايي نيروهاي مستعد و كارآمد، انتصاب و تمدید احکام معاونان، روسای ستادی و مسئولان ادارات تابعه استان به تعداد 11 مورد و بازرسی از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی ازجمله طرح‌های آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، ضیافت الهی، نشاط معنوی، مسابقات قرآن کریم شهرستانی و استانی، بصیرت عاشورایی محرم و صفر، قدم‌های آسمانی و هفته وقف را از دیگر اقدامات انجام‌شده از سوی واحد بازرسی نهاد اوقاف و امور خیریه استان برشمرد.

 

صدور سه هزار و 200 مفاصا حساب برای موقوفات و بقاع متبرکه خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: نظارت بر اجرای امینانه نیات واقفان ازجمله وظایف اصلی و اساسی اداره تحقیق این نهاد است که در این راستا با بررسی اسناد هزینه موقوفات و بقاع و انطباق آن با وقف نامه و سایر مدارک معتبر در دو جنبه شکلی و ماهوی بر اساس سیاست‌های سازمان اوقاف مبنی بر سامانه‌ای کردن تمامی اطلاعات موقوفات، امر حسابرسی نیز با ملاحظه اسناد فیزیکی و مراتب در سامانه به‌صورت مستمر و آنلاین مورد بررسی و حسابرسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه در سال جاری سه هزار و 266 مفاصا حساب برای موقوفات و بقاع متبرکه استان صادر شده است، افزود: از این تعداد دو هزار و 942 مفاصا حساب برای موقوفات متصرفی، 106 مفاصا حساب برای بقاع متبرکه و 218 مفاصا حساب هم برای موقوفات غیرمتصرفی استان صادر شده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد در بخش دیگری از سخنان خود از طراحی و پیاده‌سازی نظام آموزشی مکانیزه کارکنان این نهاد و برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا دوره آموزشی مدیران با شرکت مدیران و رؤسای ستادی نهاد اوقاف و امور خیریه استان برگزار شده و برگزاری دوره‌های آموزشی اجارات و آموزش مالی اداری برای کارشناسان ستاد و ادارات شهرستان‌ها در دست پیگیری است./9314/202/ب3

ارسال نظرات