۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۶۲۸۷۹
به مناسبت هفته بسیج؛

همایش پرچمداران دین و اندیشه در ارومیه برگزار شد

همایش پرچمداران دین و اندیشه ظهر امروز با حضور روحانیون و طلاب بسیج آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.
همایش پرچمداران ارومیه 1 همایش پرچمداران ارومیه 2

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همایش پرچمداران دین و اندیشه ظهر امروز با حضور روحانیون و طلاب بسیج آذربایجان غربی و جمعی از مسؤولان به همت سپاه شهدا و سازمان بسیج روحانیون و طلاب این استان در ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این همایش اظهار داشت: نقش روحانیت و علمای دین در همه قرون، ادیان و مکاتب نقش والا و عظیمی است.

وی با اشاره به آیه 82 سوره مائده، افزود: در این آیه خدای متعال می فرماید: 《به طور قطع و یقین ﺳﺮﺳﺨﺖ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﻴﻨﻪ ﻭ ﺩﺷﻤﻨﻰ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ﻳﻬﻮﺩﻳﺎﻥ ﻭ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﻳﺎﻓﺖ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻧﺰﺩﻳﻚﺗﺮین شان ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻭﺳﺘﻰ ﺑﺎ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻣﻰ یابی ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﻣﺎ ﻧﺼﺮﺍﻧﻰ ﻫﺴﺘﻴﻢ. ﺍﻳﻦ ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﺮﻭﻫﻰ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﺸﻴﺸﺎﻥ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪ ﻭ ﻋﺎﺑﺪﺍﻥ ﺧﺪﺍ ﺗﺮﺱ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﻜﺒﺮ ﻧﻤﻰ  ﻛﻨﻨﺪ》.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در شرح آیه فوق، گفت: وجود علمای دین در نصارا است که سبب مودت و علاقه مسیحیان به مسلمین شده است.

وی عداوت راهبان مشرکان و قسیسین یهودیان را عامل ایجاد نفرت و دشمنی آنان با مسلمانان عنوان و اضافه کرد: این سخن الهی علت دشمنیها را بیان فرموده و به تاثیر عملکرد علما و بزرگان هر قوم در میزان علاقه یا عداوت اقوام نسبت به هم اشاره می کند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه در جامعه اسلامی که دین حرف زیادی برای گفتن دارد نقش علما در شکل گیری افکار و دیدگاه مردم نسبت به دیگر مسائل و افراد موثر است، ادامه داد: به طور حتم نقش علما و رهبا در جهت دهی به افکار عمومی در جوامعی بی دین یا ادیان منحرف و تحریف شده برجسته تر است.

وی با توجه به تاثیر نقشی که علما بر عهده دارند و وظیفه سنگینی که خدای متعال بر عهده این قشر نهاده است، خاطرنشان کرد: علما اساسی ترین ارکان جامعه اسلامی هستند و حفظ تدین مردم جوامع دینی وابسته به تقید و تلاش روحانیان و خواصین آن جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در پایان ضمن طلب توفیق ایفای احسن نقش خود در جامعه، اشاره کرد: نقش عالم دین هادی بودن، حفظ صمیمیت، همدلی و اخوت در جامعه است./936/202/ب3

ارسال نظرات