۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۶۲۹۲۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

انس با قرآن نسل جوان را در برابر آسیبهای اجتماعی بیمه می کند

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت تقویت فرهنگ تفسیر قرآن در مداس و بین دانش آموزان گفت: این امر در جهت تقویت معنویت و انس با قرآن بین نسل جوان بسیار مؤثر بوده و سبب مصون سازی آنان در برابر هجمه ها و آسیبهای اجتماعی می شود.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، عصر امروز در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه حجاب خرم‌آباد تعالیم قرآنی را عاملی در جهت تقویت معنویت دانست و گفت: فراگیری معارف الهی راهی برای پیمودن مسیر صحیح زندگی است.

وی با اشاره به اینکه قرآن دریایی از معارف است، افزود: تفسیر قرآن‌ کریم بین مردم به ‌ویژه برای نسل جوان، جامعه علمی و فرهنگی امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در لرستان قرآن را کتاب هدایت خواند و گفت: قرآن کتابی جامع و کامل برای هدایت بشر بوده و درک معارف الهی قرآن کریم پاسخگوی همه نیازهای انسان است.

وی با بیان اینکه آنگونه که شایسته است با قرآن مأنوس نیستیم، اظهار داشت: برنامه تفسیر قرآن در مدارس استان و در جمع دانش‌‌آموزان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به اینکه نسل جوان، جامعه علمی و فرهنگی بهتر میتوانند قرآن را درک کنند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در برنامه تفسیر قرآن کریم در مدارس باید اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: مباحثی که از تفسیر قرآن برای دانش‌آموزان مطرح میشود باید به گونه ای قابل فهم و درک باشد و مفسران قرآن باید به این مهم توجه داشته باشند.

امام جمعه خرم آباد انس با قرآن انسان را بیمه می‌کند و باعث نورانیت و کمال و معنویت در انسان میشود از این رو میطلبد نسل جوان ما هرچه‌ بیشتر با این کتاب آسمانی مأنوس باشند.

وی در ادامه به آثار و برکات انس با قرآن اشاره کرد و گفت: تعالیم و معارف قرآنی بیمه کننده نسل جوان در برابر هجمه های فرهنگی است و در ارتقای معنویت بین این قشر نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به تلاشهای مفسران بزرگ قرآن همچون علامه طباطبایی مفسر تفسیر «المیزان» و آیت‌الله جوادی‌آملی مفسر تفسیر «تسنیم» بیان داشت: با عنایت و لطف الهی علامه طباطبایی در طول حیات خود ۲۰ جلد تفسیر قرآن نوشت.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله جوادی‌آملی ۵۰ سال است که تفسیر قرآن دارد و کتاب تفسیر ایشان با عنوان «تسنیم» به برکت قرآن تاکنون یک ‌صد جلد شده است، اظهار داشت: برای فراگیری معارف دینی باید این منابع را مطالعه کرد و از آنها بهره مند شد./9459/202/ب3

ارسال نظرات