۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۶۲۹۳۳
نماینده خبرگان رهبری:

رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی تکلیف همگان است

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی وظیفه و تکلیف همه‌ ما است، گفت: اگر همه‌ ما در برابر فقر و آسیب‌های اجتماعی احساس مسؤولیت کنیم از آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد اما اگر نسبت به این آسیب‌ها بی‌اعتنا باشیم، حداقل اهل بهشت نخواهیم نبود.
حجت الاسلام محسن کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری امروز در سلسله برنامه های تبلیغی حرم مطهر رضوی ویژه دهه آخر صفر با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند هر کس چهار خصلت را داشته باشد، خداوند بهشت را برای او واجب می‌کند، گفت: نخستین ویژگی که مؤمن برای به دست آوردن بهشت باید خود را به آن مزیّن کند، صداقت و کردار صحیح است.

وی تصریح کرد: دستگیری، بخشندگی و سخاوت در مال، موّدت و دوستی در دل و خیرخواهی برای دیگران چه در مقابل و چه پشت سر دیگران سه ویژگی دیگری هستند که طبق گفته‌ پیامبر(ص) ورود به بهشت را برای مؤمن تضمین می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با تأکید بر این‌که انسان با چهار خصوصیت صداقت رفتاری و گفتاری و کذب رفتاری و گفتاری در زندگی مواجه است، ابراز کرد: ممکن است انسان سخن کذب و دروغی نگوید رفتار و اعمالش خلاف واقعیت را عنوان می‌کند؛ به طور مثال عده‌ای به گونه‌ای وانمود می‌کنند که گویا جزء اولیای خدا، یا یک علامه و یا مستجاب الدعوه هستند، این افراد دشمن خدا و اولیای الهی هستند و زمانی که دروغ‌شان آشکار می‌شود، بدبینی را در بین مردم رواج می‌دهد.

وی با بیان اینکه اولیای الهی ممکن نیست مردم را فریب و دروغ را به عنوان حق به آن‌ها نشان دهند، تأکید کرد: برای ورود به بهشت باید خودمان را به همان مقدار و اندازه‌ای که هستیم به دیگران نشان دهیم و فراتر از آن دروغ و کذب محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با تأکید بر این‌که مبلغان دینی بیش از دیگران باید این نکته را رعایت کنند، گفت: مبلغان دینی نباید از اشتباه، نادانی و جهالت مردم سوء استفاده کنند و از چیزی که مربوط به آن‌ها نیست برای بزرگ جلوه دادن خودشان هزینه کنند.

وی با بیان این‌که دروغ چه زبانی و چه رفتاری عاقبت سوء و رسوایی نزد مردم و خداوند را به دنبال دارد، اظهار کرد: برخی از گناهان مانند گناه جنسی یا برخی از دزدی‌ها تحت تأثیر و فشار غرایز جنسی یا گرسنگی روی می‌دهند اما دروغ هیچ توجیحی ندارد و انسان دروغگو با آشکار شدن دروغش نزد مردم رسوا و بی‌اعتبار می‌شود و در قیامت نیز باید پاسخگوی اعمالش باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به خصلت سخاوت اشاره و بیان کرد: انسان‌های بهشتی، اهل سخاوت در مال، بخشش، دست‌گیری از فقیران و نیازمندان و رسیدگی به گرفتاری‌های مردم و آسیب‌های اجتماعی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با تأکید بر این‌که آسیب‌های اجتماعی در کشور بیداد می‌کند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب یک سال قبل در جمع مسؤولان از آن‌ها علت شرایط اجتماعی کنونی را سؤال کرده و نهیب زدند که برای فراوانی آسیب های اجتماعی فکر و چاره‌ای بیندیشید.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی وظیفه و تکلیف همه‌ ما است، تصریح کرد: اگر همه‌ ما در برابر فقر و آسیب‌های اجتماعی احساس مسؤولیت کنیم از آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد اما اگر نسبت به این آسیب‌ها بی‌اعتنا باشیم، حداقل اهل بهشت نخواهیم نبود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: زیارت امام رضا(ع) یا زیارت اربعین می‌تواند انسان را اهل بهشت کند اما این زیارت‌ها از این جهت است که ما با خصلت‌ها و ویژگی‌های این بزرگواران آشنا شویم و آن‌ها را در خود نهادینه کنیم؛ یکی از این خصلت‌ها رسیدگی به گرفتاری‌ها و مشکلات مردم است که باید تلاش و همّت ما نیز در این مسیر قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی اظهار کرد: ما خلق نشده‌ایم تا در این دنیا پنجه در چهره‌ یکدیگر بیندازیم و نسبت به هم کینه به دل بگیریم، ما آمده‌ایم تا در نهان و آشکار خیرخواه یکدیگر و در غم هم شریک باشیم./201/1308/ب1

ارسال نظرات