۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۶۲۹۶۴
استاندار لرستان خبر داد؛

پرداخت بیش از 5 میلیارد تومان زکات در 7 ماهه امسال

استاندار لرستان با بیان این که استان لرستان مردمی مؤمن و معتقدی دارد، گفت: سال گذشته 5 میلیارد و 700 میلیون تومان بابت زکات پرداخت شده است، امسال هم در 7 ماهه حدود 5 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات پرداخته شده است که رتبه اول را دارند.
بازوند ، استاندار لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هوشنگ بازوبند استاندار لرستان شامگاه سه شنبه در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با تسلیت ایام اربعین، استان لرستان را مهد مرجعیت بزرگ دانست و از این مرجع تقلید برای حضور در آن استان دعوت کرد.

وی افزود: آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله کمالوند، آیت الله طاهری خرم آبادی و دیگر علما از دیار لرستان هستند که خدمات بسیاری به اسلام و انقلاب داشته اند.

بازوبند با اشاره به مجاهدت های مردم لرستان در ایام دفاع مقدس اظهار داشت: این استان در زمان جنگ 6 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد، همچنین استان لرستان ظرفیت بزرگی در زمان جنگ بود که از آن استفاده می شد.

وی ادامه داد: امروز هم 13 حوزه علمیه برای آقایان و 12 حوزه علمیه برای خواهران در در حال فعالیت هستند که خوشبختانه حوزه ها برنامه های خوبی دارند و سرحال هستند، در حوزه های استان هزار و 400 طلبه مشغول به تحصیل و کار هستند.

استاندار لرستان با بیان این که مصلاهای شهرهای استان مشغول و یا داری احداث هستند، ابراز داشت: امسال اعتباری حدود 15 میلیارد تومان به مصلاها دادیم که تغییر اساسی به استان خواهد داد، خوشبختانه امسال رکورد 50 ساله در زمینه تولید گندم در استان داشتیم.

وی عنوان کرد: بیش 550 هزار تن گندم تحویل شد که نسبت به سال 93 دو برابر افزایش داشته است، این در حالی است که مصرف استان 220 هزار تن است؛ در زمینه پرداخت زکات هم خوشبختانه استان لرستان مردمی مؤمن و معتقدی دارد که تقریبا رتبه اول را دارا هستند.

بازوبند خاطرنشان کرد: سال گذشته 5 میلیارد و 700 میلیون تومان بابت زکات پرداخت شده است، امسال هم در 7 ماهه حدود 5 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات پرداخته شده است، وضعیت عمومی اقتصادی استان هم همانند سایر کشور است اما خوشبختانه با شرایط ایجاد شده امسال پایلوت اقتصادی مقاومتی در استان قرار گرفته و الحمدلله موانع بسیاری از راه سرمایه گذاران برداشته شده است.

وی اضافه کرد: بانک ها در پرداخت تسهیلات سخت گیری های گذشته را ندارند، امسال در برنامه داریم که 4 هزار و 500 میلیارد سرمایه گذاری در منطقه ایجاد شود که نزدیک 2 هزار و 500 میلیارد سهم بانک ها است که باید این تسهیلات را در اختیار بگذارند؛ با وجود رکود رونق اقتصادی در استان حاکم است./1323/202/ب3

ارسال نظرات