۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۶۳۰۴۷
امام جمعه طبس مطرح کرد؛

ضرورت تلاش مسؤولان برای احیای نماز

امام جمعه طبس گفت: مسؤولان نظام اسلامی در جهت احیای نماز وظیفه سنگینی دارند و طبق فرموده امام خمینی(ره) مدیران نظام اسلامی باید در صف اول نمازهای جمعه و جماعات باشند.
مهاجریان مقدم

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان‌ مقدم، امام جمعه طبس صبح امروز در مراسم دومین اجلاس استانی نماز خراسان‌ جنوبی در محل سالن میقات‌الرضا آستان مبارک حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) طبس، اظهار داشت: حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی فرصت بسیار مناسبی است تا در این اجلاس از این عالم فرهیخته بهره‌گیری لازم را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در شهرستان طبس 208 نفر شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم و در حال حاضر 11 نفر شهید گمنام در آستان مبارک و در محل دانشگاه‌ها مدفون هستند.

امام جمعه طبس در خصوص آمار جانبازان و آزادگان گفت: طبس دارای 502 نفر جانباز و 21 نفر آزاده عزیز است که مدت اسارت یکی از آزادگان عزیز 12 سال است.

حجت الاسلام مهاجریان‌مقدم بیان داشت: در شهرستان طبس اعم از، شهر و بخش‌ها و روستاها در حال حاضر 71 نفر روحانی حضور دارند و تعداد طلاب برادر 48 نفر و طلاب حوزه خواهران که از سال 72 فعال است 60 طلبه خواهر در طبس می‌باشد.

وی در خصوص مساجد شهرستان طبس گفت: در طبس و بخش‌ها 273 مسجد که بسیاری از این مساجد دارای امام جماعت است فعالیت می‌کنند و می‌طلبد مردم و همشهریان برای استفاده بیشتر از روحانیان فرزندان خود را به دانشگاه‌های امام زمان(عج) و امام صادق(ع) بفرستند تا به تحصیل علوم حوزوی بپردازند.

امام جمعه طبس افزود: جامعه امروز ما به برکت نظام جمهوری اسلامی نیاز به روحانیت دارد و این رویکرد در جامعه به طرف اسلام ناب محمدی می‌رود و باید فرزندانی عالم و فاضل در کشور تربیت کنیم.

حجت الاسلام مهاجریان‌مقدم درباره بحث نماز عنوان داشت: مسؤولان نظام اسلامی در جهت احیای نماز وظیفه سنگینی دارند و طبق فرموده امام خمینی(ره) مدیران نظام اسلامی باید در صف اول نمازهای جمعه و جماعات باشند.

وی طبق فرموده امام علی(ع) گفت: گاهی اوقات دیده می‌شود به فروع دین بیشتر از اصول دین توجه می‌شود و افراط و تفریط در امور مناسب نیست و باید بررسی کنیم که درباره نماز تاکنون چه کرده‌ایم و بیشتر به مساله نماز اهمیت دهیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

امام جمعه طبس افزود: انقلاب اسلامی ما از مساجد سرچشمه گرفته و از مساجد استمرار یافته است و باید سعی شود جلوی آفت آسیب‌های اجتماعی و ولنگاری فرهنگی ایستادگی شود./101/880/ب1

ارسال نظرات