۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۶۳۰۵۵
مدیر مدرسه علمیه امام مهدی کرمان:

بصریت مهم ترین شاخصه بسیجیان است

حجت الاسلام افاضاتی گفت: امام خمینی و حضرت آیت الله خامنه ای با اخلاصی که داشتند، توانستند بسیج را در کشور رونق بدهند تا بتوانیم از نفوذ دشمن در کشور جلو گیری کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسین افاضاتی مدیر حوزه علمیه امام مهدی (عج) کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام رضا افاضاتی مدیر مدرسه علمیه امام مهدی کرمان، امروز ظهر در همایش بسیج و طلبه که در مدرسه ابراهیمیه کرمان، برگزار شد، گفت: امام خمینی و آیت الله خامنه ای با اخلاصی که داشتند، توانستند بسیج را در کشور رونق بدهند تا بتوانیم از نفوذ دشمن در کشور جلو گیری کنیم.

وی افزود: امام در زمان خود به مردم فرمودند که جمعیت 30 ملیونی باید 20 ملیون بسیجی داشته باشند که این مسأله در زمان امروز با زیاد شدن جمعیت باید بسیجیان زیادتر و بتوانند با وسایل و ابزار های جدید، در مقابل دشمن بایستند.

حجت الاسلام افاضاتی با بیان این که بسیج باید در تمام زمینه های کشور در میدان باشد، ابراز داشت: آیه 60 سوره انفال آرم بسیج است که خداوند در این آیه مردم را به روی آوردن به بسیج دعوت کرده که انسان ها باید همیشه برای نبرد با دشمن، آماده باشند.

بسیج توانست جلوی نفوذ دشمن را به کشور بگیرد

وی خاطرنشان کرد: انسان ها باید برای هر کاری آماده نبرد باشند و در کشور خود تمام تجهیزات و توانمندی هایی که برای نبرد لازم است را آماده کند.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که ترساندن دشمن باید با اصول و قواعد اخلاقی باشد، اظهار داشت: وظیفه طلاب، بسیجی ساز است و طلبه باید مردم را با تفکرها و کارهای بسیجیان آشنا کرده و آن ها را به کار بسیجی دعوت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیجی به کسی می گویند که حتی در مقابل الفاظ دشمن حرف داشته باشد که مقام معظم رهبری زمانی که ترامپ رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که ما برجام را پاره می کنیم، رهبر انقلاب فرمودند ما برجام را آتش می زنیم.

حجت الاسلام افاضاتی با بیان این که اقتدار نظام اسلامی در جمهوری و اقتدار جمهوری اسلامی در مقام معظم رهبری خلاصه می شود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری یک الگوی مناسب برای شناختن بسیج بوده که مردم اگر می خواهند بسیج را بشناسند، باید مقام معظم رهبری را بشناسند.

استاد سطح عالی حوزه های علمیه کرمان، ادامه داد: اگر کشور می خواهد در تمام زمینه های پیروز باشد باید بسیج را به زندگی خود راه دهد و سعی کند تفکر خوبی را از بسیج داشته باشد.

وی با توجه به این که نفر فرهنگی مهم ترین وظیفه طلاب شمرده می شود، اظهار داشت: طلاب بدانند که اگر دنبال نفر فرهنگی نروند، کمیت آن ها از بین می رود و نمی توانند به خوبی برای کشور موثر باشند.

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که منافقین بدترین آدم ها در کشور محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سیسیتم دولت افرادی با ظاهر خوب و روشن کار می کنند اما باطن هایی منافقانه دارند که تمام هدف منافقان این است که منافع کشور را بالا برده و به فکر همکاری با دشمن هستند.

نفر فرهنگی مهم ترین وظیفه طلاب محسوب می شود

وی گفت: بسیجی به کسی می گویند که منافق در هر لباسی که وارد شد، باید یک بسیجی با بصیرت خود، آن را بشناسد و سعی کند در مقابل منافق و تفکر های او بایستد.

حجت الاسلام افاضاتی با توجه به این که بسیج باید همیشه در صحنه باشد، ابراز داشت: این که امروزه کشور ایران به کشورهای عراق و سوریه کمک می کند به این دلیل است اگر در آن جا نجنگیم باید در خاک خود در مقابل دشمن بایستیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امنیت ایران فقط به خاطر شهدای دوران دفاع مقدس بوده و مردم باید قدر زحمات بسیجیان دوران دفاع مقدس را بدانند.

وی در پایان با اشاره به این که نفر فرهنگی را طلاب برعهده دارند، گفت: مهم ترین وظیفه طلاب این است که درس خود را خوب بخوانند و نسبت به مسائل دنیا آشنا باشند./202/9707/ب1

ارسال نظرات