۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۶۳۱۴۷

همایش مانور قدرت در تبریز برگزار شد

همایش مانور قدرت همزمان با هفته بسیج و با حضور فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
علی قادری، جانشین فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی قادری، جانشین فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی امروز در همایش مانور قدرت که در دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح ایران اسلامی اظهار داشت: قدرت ایران برگرفته از ایمان و ولایت‌مداری نیروهای مسلح است.

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین نقاط قوت نظام اسلامی ایران در بسیج متمرکز شده است، خاطرنشان کرد: اهمیت حضور و نقش بسیج در انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، این شجره طیبه به عنوان بهترین پدافند غیرعامل در برابر تهدیدای مختلف نقش آفرینی می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به این‌که بسیج تجلی عزت، اقتدار و انسجام ملت ایران در برابر دشمنان نظام است، تصریح کرد: قدرت فعلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون تدابیر داهیانه و رهنمودهای پدرانه رهبر معظم انقلاب و وحدت ملت حول محور ولایت فقیه است.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود توان موشکی کشور را مرهون تلاش‌‌ بزرگانی جون شهید شفیع‌زاده و شهید تهرانی مقدم دانست و گفت: به نقطه‌ای از توانایی رسیده‌ایم که قدرت موشکی کشورمان یکی از بزرگترین مؤلفه‌‌های بازدارنده در برابر تهدیدهای دشمن است.

وی با اشاره به این‌که پیشرفت‌‌های صورت گرفته در حوزه های متعدد مرهون مجاهدت بسیجی‌وار دانشمندان جوان و ولایت‌مدار است، افزود: باید به توانمندی نیروی انسانی متعهد و متخصص در تمامی عرصه‌‌ها اقرار کرد که ایشان پیشرفت‌‌ها و ظرفیت‌‌های این چنین را برای ما رقم زده‌‌اند.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا استقامت در راه ارزش‌های انقلابی و ایستادگی در برابر دشمنان نظام اسلامی ایران را عامل اصلی دستیابی به پیشرفت‌ها دانست و تصریح کرد: قدرت در سایه علم حاصل می‌شود، اگر جوانان دانشجو در کنار نیروهای مسلح هستند، حاصل آن تولید موشک‌هایی است که تمامیت نظام کفر را به خطر انداخته است.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی با اشاره به این‌که این مرکز آموزش عالی مهد پرورش و تربیت نخبگان علمی در عرصه ایثار، جهاد و شهادت بوده است، اظهار داشت: امروز در دانشگاه تبریز ناوگان هوایی طراحی شده و رادار ساخته می‌‌شود، در سال 86 سانتریفیوژهایی تولید ‌‌شد که خیلی از دانشگاه‌‌های دیگر توان آن را نداشتند.

وی با بیان این‌که دانشگاه تبریز محل شهادت 22 تن از بهترین دانشجویان زمان بوده است، گفت: این دانشگاه محل تربیت شهیدان بزرگی چون باکری است که توانست عزت و اقتدار را به میهن اسلامی ایران به ارمغان آورد؛ امروز به وجود دانشجویان مؤمن و متعهد در این دانشگاه می بالیم.

رییس دانشگاه تبریز مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را امنیت دانست و گفت: اگر دشمنان پای میز مذاکره نشسته‌‌اند به دلیل قدرت بازدارندگی نظام بوده است، البته توان موشکی تنها یک بعد از قدرت انقلاب اسلامی است چرا که بعد اصلی و سرمایه بزرگ ایمان و اعتقادی است که نیروی انسانی ایران اسلامی دارد./935/203/ب2

ارسال نظرات