۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۶۳۱۷۰
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

جهانی شدن قیام کربلا در شکوه و عظمت راهپیمایی اربعین قابل مشاهده است

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه صبر امام حسین(ع) در کربلا ملائکه را به تعجب واداشت، گفت: نتیجه‌ مقاومت و صبر امام حسین(ع) و پیروزی ایشان را امروز هم با حضور پر‌شور علاقه‌مندان حسینی از سراسر دنیا در کربلا و اعلام وفاداری نسبت به امام(ع) می‌توان مشاهده کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، استاد حوزه علمیه قم امروز سوم آذر در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با بیان این‌که خداوند به انسان‌هایی که در آزمایش‌های الهی، صبر و شکیبایی پیشه می‌کنند بشارت داده است، گفت: دنیا محل آزمایش‌های الهی است و ممکن نیست انسانی مورد آزمایش این امر حق قرار نگیرد.

وی فقر را یکی از نمونه‌ها و اقسام آزمایش الهی قلمداد کرد و افزود: گاهی خداوند انسان را با فقر و تهی دستی آزمایش می‌کند تا مشخص شود آیا این بنده در برابر ناملایمت‌های اقتصادی صبر پیشه می‌کند یا به شکوه و شکایت از خداوند می‌پردازد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی اوقات فقر و تهی دستی سبب می‌شود تا انسان از مسیر حق، صراط مستقیم و مسیر دین اسلام خارج و منحرف شود.

وی با تأکید بر این‌که خداوند گاهی انسان را با ذلت و خواری مورد آزمایش قرار می‌دهد، تصریح کرد: در این آزمایش خداوند عزت را از انسان سلب می‌کند و فرد با ذلت و خواری مورد بی‌اعتنایی مردم قرار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیماری و درد و مرگ عزیزان از دیگر نمونه‌های آزمایش الهی است، تأکید کرد: اقامه نماز، پیروی نکردن از شیطان و گرایش و پرداختن به فعالیت‌های ناشایسته نیز جزء آزمایش‌های الهی هستند که انسان باید از آن‌ها با موفقیت عبور کند.

وی ابراز کرد: خداوند بنده‌های مؤمن را به آزمایش‌های سخت و دشوار مبتلا می‌کند تا موفقیت آن‌ها در این آزمایش‌ها و صبر و تحمل آن‌ها برای ما الگو قرار گیرد از این روی مطالعه سرگذشت انبیا و اولیای الهی توصیه شده است تا انسان با اقتدا به آن‌ها صبر و شکیبایی پیشه کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد عنوان کرد: از جمله اولیای الهی که در برابر آزمایش‌های سخت الهی صبر و مقاومت کرد و تسلیم امر پروردگار بود، حضرت ایوب(ع) و ابراهیم(ع) را می‌توان نام برد که در فرمان برداری از خداوند و ایثار جان و مال در راه حق هیچ کوتاهی نکردند و در برابر این همه ناملایمت حتی یک بار زبان به شکوه نگشودند.

وی تصریح کرد: «خبار العباد» افرادی هستند که در هنگام ابتلا به آزمایش الهی، با سختی‌ها مبارزه و در کنارش صبر و شکیبایی پیشه می‌کنند که یکی از این بنده‌های خوب امام حسین(ع) است که در برابر آزمایش‌های الهی به گونه‌ای شکیبایی به خرج دادند که ملائک آسمان از این مقدار صبر تعجب کردند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نتیجه‌ی مقاومت و صبر امام حسین(ع)، پیروزی در دنیا و آخرت بود، گفت: پیروزی امام حسین(ع) در دنیا را می‌توان با حضور پر‌شور علاقه‌مندان حسینی در کربلا و اعلام وفاداری نسبت به امام(ع) مشاهده کرد./201/1308/ب1

ارسال نظرات