۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۶۳۳۸۹
استاد جانباز حوزه علمیه تأکید کرد؛

حفظ روحیه بسیجی در بین مسؤولان راه رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه باید تفکر بسیجی در بین مردم به ویژه دولتمردان نهادینه شود، گفت: در این صورت می توان نتایج خوبی گرفت ازجمله اینکه دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی تسهیل می شود و دوم آنکه احساس وحدت و یگانگی و نزدیکی توده مردم به حکومت اسلامی بیشتر می شود.
دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری

حجت الاسلام محمد اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت حفظ روحیه بسیجی از هفته بسیج به عنوان نماد این موضوع یادکرد و اظهار داشت: تجربه سی و هشت ساله انقلاب اسلامی نشان داده هرجا که مسؤولان و مردم کشور با روحیه بسیجی اهداف سیاسی و فرهنگی را دنبال کرده اند به نتیجه نزدیک تر شده اند؛ نظریه بسیجی بودن در مسائل مختلف کشور هم از نظر تئوری قابل دفاع است و هم از نظر عملی این مسأله مشهود است.

استاد جانباز حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید تفکر بسیجی در بین مردم به ویژه دولتمردان نهادینه شود، افزود: در این صورت می توان نتایج خوبی گرفت ازجمله اینکه دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی تسهیل می شود و دوم آنکه احساس وحدت و یگانگی و نزدیکی توده مردم به حکومت اسلامی بیشتر می شود و در این صورت است که مردم احساس می کنند نظام برای خودشان است.

باید مردم حکومت را از خودشان بدانند

وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب نیز همواره تأکید می کنند باید مسؤولان به گونه ای برخورد کنند که مردم حکومت و نظام اسلامی را برای خودشان بدانند که این مسأله تنها از طریق بسیج و تفکر و روحیه بسیجی  قابل دستیابی است.

حجت الاسلام اسکندری با تأکید براینکه حوزه علمیه و طلاب از جمله قشرهای جامعه هستند که در بزنگاه های مختلف نقش آفرینی می کنند، ابراز داشت: اگر روحانیت معتقد به تفکر بسیجی باشند که به شکر خدا بیشتر روحانیان ما اینگونه هستند می توانند در هر  منطقه و قومی با ترویج این فرهنگ سعی در تسهیل مسائل مختلف زندگی مردم داشته باشند، چرا که روحیه بسیجی آسان کننده مسائل سخت است.

بسیج یک شبکه گسترده است

وی تصریح کرد: حوزه علمیه برای تحقق امنیت فرهنگی جامعه و ایجاد سلامت اعتقادی در بین جوانان در عرصه های مختلفی می تواند به کمک بسیج بیاید، چراکه بسیج یک شبکه گسترده است و روحانیت در این مسأله در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می تواند به میدان بیاید و باری را از دوش دولت بردارد همچنانکه در طول تاریخ انقلاب بارها این مسأله را ثابت کرده است.

وی در بیان راهکارهایی برای ترویج فرهنگ بسیج در کشور، گفت: به عقیده من بهترین کار را روحانیت با سواد و با تجربه حوزه های علمیه می تواند به عهده بگیرد به این صورت که سعی کند در مساجد و پایگاه های بسیج سعی کند جوانان را دور هم جمع کرده و حلقه های صالحین را تشکیل دهد و یا اگر در جایی ضعیف شده آنها را تقویت کند، چرا که در این صورت اعتقادات جوانان مستحکم شده و تیرهای سیاسی و فرهنگی دشمنان به هدف نخواهد خورد./1330/302/ب3

ارسال نظرات