۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۶۳۵۶۳
از سوی مرکز تخصصی آخوند خراسانی؛

فراخوان پذیرش رشته‌های تخصصی سطح 3 حوزه های علمیه اعلام شد

مرکز تخصصی آخوند خراسانی(ره) در رشته های تخصصی علوم و معارف حدیث، فقه مقارن، فلسفه و کلام اسلامی و کلام مقارن طلبه می پذیرد.
مرکز تخصصی آخوند خراسانی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مرکز تخصصی آخوند خراسانی(ره) در رشته های تخصصی علوم و معارف حدیث، فقه مقارن، فلسفه و کلام اسلامی و کلام مقارن طلبه می پذیرد.

حجت الاسلام سید جواد هاشمی، رییس اداره آموزش اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اعلام این خبر، گفت: مرکز تخصصی آخوند خراسانی(ره) وابسته به اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مرکزی علمی – آموزشی است که به منظور نهادينه‌سازي آموزش‌هاي تخصصي علوم و معارف اسلامي، براي طلاب و فراگيران حوزه تأسیس شده است. توسعه ظرفيت انساني حوزه علميه در قلمرو آموزش‌های نوآمد اسلامي و تحقيقات ژرف‌نگر، در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:  مرکز تخصصی آخوند خراسانی با پشتوانه تجربه‌های پیشین و با هدف ارتقا و توسعه آموزش‌های حوزوی در قالب پنج رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآن، علوم و معارف حدیث، فقه مقارن، کلام مقارن و فلسفه و کلام اسلامی فعالیت خود را پی‌گرفته است.

رییس اداره آموزش اداره کل آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: این مرکز تخصصی با در اختيار داشتن ۳ گروه آموزشي؛ «علوم قرآن و حديث»، «فقه و مباني اجتهاد» و «فلسفه و کلام اسلامي»، ۸ عضو هيئت علمي و ۳۳ استاد پيوسته، به طراحي و برگزاري رشته‌هاي گونا‌گون علوم اسلامي ـ با توجه به نيازهاي آموزشي متنوع و ترکيبي حوزه علميه‌ مشهد مي‌پردازد.

حجت الاسلام هاشمی درباره امتیازات جذب در این مرکز به موارد ذیل اشاره کرد:

اعطای مدرک رسمی سطح سه حوزه علمیه خراسان؛

بهره‌مندی از اساتید توانمند حوزه و دانشگاه و فضای آموزشی مجهز

برنامه درسی معطوف به افق‌های علمی نوین، پرورش تفکر و تجربه تحقیق؛

امکان ادامه تحصیل دانش آموختگان در مقطع تحصیلی سطح چهار و دکترای تخصصی؛

بهره‌مندی از کتابخانه تخصصی، بانک چند رسانه‌ای و مشاوره‌های آموزشی و پژوهشی؛

انتشار مقالات در نشریات دفتر تبلیغات اسلامی و عضویت در حلقه‌های علمی و تبلیغی؛

بهره‌مندی از خوابگاه و امور رفاهی برای طلاب شهرستان؛

اعطای جوایز و کمک هزینه تحصیلی.

وی در پایان با بیان این که طلاب می بایست حداکثر تا پایان آذر ماه جهت تکميل فرم ثبتنام و تعيين اولويت رشته تحصيلي به صورت اينترنتي در شبکة معالم maalem.ir ثبت نام کنند، اظهار داشت: مدت تحصيل در هر يك از چهار رشته، دو و نیم سال بدون احتساب پاياننامه است. دروس اصول فقه تخصصي و فقه تخصصي (کفايه و مکاسب) به افزون بر يکي از دروس تخصصي هر رشته، پيش از ظهر هر روز برگزار شده و ساير دروس رشته، بعدازظهرها ارائه ميشود./101/859/ب1

ارسال نظرات