۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۶۳۶۳۸

نگاهی به برنامه‌­های رادیو معارف در هفته جاری

تبيين راه‌هاي كسب معرفت نسبت به پيامبر(ص) و ائمه اطها(ع) در برنامه «غریبانه»، بررسي فضايل، مناقب و سيره ائمه اطهار(ع) در برنامه «روضه خورشيد»، بررسي آموزه‌هاي اخلاقي در برنامه «مهربان باشيم»، نقد عقايد ابن تيميه در برنامه «بيراهه» و بررسی آثار اجتماعي انفاق در برنامه «صبح روشن» از جمله برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تبيين راه‌هاي كسب معرفت نسبت به پيامبر و ائمه اطها(ع) در برنامه «غریبانه»، بررسي فضايل، مناقب و سيره پيامبر اكرم(ص)، امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا(ع) در برنامه «روضه خورشيد»، بررسي آموزه‌هاي اخلاقي و معرفتي در برنامه «مهربان باشيم»، نقد عقايد ابن تيميه پيرامون رد فضائل امام علي(ع) در برنامه «بيراهه» و بررسی آثار و بركات اجتماعي انفاق در برنامه «صبح روشن» از جمله برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری است.

غريبانه در سوگ آل الله

راديو معارف در برنامه زنده «غريبانه» از مشهد مقدس به تبيين  راه‌هاي كسب معرفت نسبت به پيامبر و ائمه اطهار عليهم السلام مي پردازد.

همزمان با ايام پاياني ماه صفر برنامه زنده غريبانه از استوديو راديو معارف در مشهد مقدس تقديم سوگواران آل الله مي‌شود.

اين برنامه  در شب اول به بررسي  زندگي مومنانه و روح توصيه‌هاي پيامبر اكرم(ص) خواهد پرداخت همچنين تبيين رفتارهاي ديني و زندگي مومنان  و بجا آوردن عبادات الهي مانند نماز، روزه، حج، جهاد در پرتو ولايت الهي از جمله موضوعاتي است كه در اين برنامه به آن پرداخته ميشود.

بررسي رعايت حقوق دو امانت پيامبر (ص)، و تأسي به پيامبر (ص) و اهل بيت (ع) در رفتارهاي فردي، از محورهاي ديگر اين برنامه است.

«غريبانه» در  شب دوم به تحميل صلح بر امام حسن مجتبي (ع) مي‌پردازد و موضوعاتي مانند حق ولي و حاكم ديني بر مردم و تحليل اجتماعي فرهنگي صلح امام حسن مجتبي(ع) با تأكيد بر درس‌ها و عبرت‌هاي امروزي را بررسي ميكند.

اين برنامه در  شب سوم به موضوع تشكيل امت منسجم و يكپارچه اسلام خواهد پرداخت و اقدامات امام رضا (ع) براي تاسيس اين امت مطرح مي‌شود و اصولي مانند حق محوري، احياي امر اهل بيت (ع)، همدلي و يكدلي، زيارت يكديگر، گره‌گشايي از كارها، رسيدگي به ايتام، رعايت حقوق ديگران و احترام به همسر و فرزندان مطرح مي‌شود.

بررسي مودت اهل بيت(ع) در شب چهارم اين برنامه ذكر مي‌شود و به موضوعاتي مانند زيارت اهل بيت (ع)، فضيلت زيارت امام رضا (ع)، آداب زيارت امام رضا (ع) و نماز زيارت پرداخته مي‌شود.

ويژه برنامه زنده «غريبانه» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام  با كارشناسي حجت الاسلام محسن عباسي ولدي، تهيه كنندگي   حميد عليخاني و اجراي رضا حبيبي 6 الي 10 آذر (مصادف با 27 تا 30 صفر) از ساعت 17:30 الي 19 پخش مي‌شود.

پخش زنده روضه خورشيد از حرم رضوي

راديو معارف در برنامه زنده روضه خورشيد از مظلوميت هاي پيامبر(ص) و اهل بيت (ع)در عصر خود و عصر حاضر مي‌گويد.

بررسي  فضايل، مناقب و سيره پيامبر اكرم(ص)، امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا(ع) در «روضه خورشيد» از جمله برنامه هايي است كه در ايام پاياني ماه صفر به آن پرداخته مي‌شود.

تبيين حقوق و مظلوميت‌هاي پيامبر اعظم(ص) و امام حسن مجتبي(ع) در عصر خويش و عصر حاضر از محورهايي است كه اين برنامه به آن ميپردازد.

اين برنامه در روز آخر با تبيين حقوق امام رضا(ع) به مواردي همچون غربت امام در مدينه، تبعيد امام، تلاش براي بدنام كردن امام توسط بني عباس و ساير دشمنان و حقوق حضرت امام رضا(ع) خواهد پرداخت.

«روضه خورشيد» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام با كارشناسي حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري ، تهيه و سردبيري  حميد عليخاني  و اجراي رضا حبيبي8 الي 10 آذر 95 (مصادف با 28 الي 30 صفر ) ساعت 8:30 الي 11  به طور زنده  از رواق دارالهدايه حرم رضوي پخش مي‌شود.

آدم براي در باز كسي نمي رود بلكه براي روي بازش ميرود

 راديو معارف در برنامه مهربان باشيم از تاثير خوش رويي در مراودات افراد ميگويد.

برنامه «مهربان باشيم» كه  به بررسي آموزه‌هاي اخلاقي و معرفتي ضرب‌المثل ها اختصاص دارد از 6 آذر 95 به مدت يك هفته با موضوع »آدم براي در باز كسي نمي رود بلكه براي روي بازش ميرود» به روي آنتن خواهد رفت.

حجت الاسلام سرلك در اين برنامه به چگونگي مراودات افراد با يكديگر و  جايگاه اين ضرب المثل  در اجتماع  خواهد پرداخت.

«مهربان باشيم» كاري از گروه فرهنگ و جامعه به تهيه و سردبيري ابوالفضل سليماني و اجراي سيد حميد حسيني شنبه تا پنجشنبه ساعت 7:05 از راديو معارف بر روي موج FM رديف 96 تقديم مخاطبابان راديو ميشود.

آثار انفاق در صبح روشن

همزمان با هفته وقف راديو معارف در برنامه «صبح روشن» با موضوع انفاق به روي آنتن ميرود.

حجت الاسلام فلاح در اين برنامه ضمن تشريح  معنا و مفهوم انفاق از آثار و بركات اجتماعي وقف ميگويد.

برنامه زنده صبحگاهي «صبح روشن» كاري از گروه فرهنگ و جامعه به سردبيري و تهيه كنندگي محمد حسن جلالي و گويندگي رضا هدايت فر روزهاي شنبه تا دوشنبه ساعت 9:00 تقديم خانواده‌ها و شنوندگان فرهيخته راديو معارف ميشود.

نقد عقايد وهابيت در راديو معارف

راديو معارف در برنامه بيراهه به نقد عقايد ابن تيميه پيرامون رد  فضائل امام علي(ع) مي‌پردازد.

برنامه «بيراهه» كه با محوريت موضوع  نقد نظريات فرقه وهابيت طراحي و توليد شده است مورخ 5 آذر 95 به  نقد  عقايد ابن تيميه پيرامون رد  فضائل امير المومنين امام علي عليه السلام خواهد پرداخت.

يكي از خصلت‌هاي بارز ابن تيميه ، مخالفت و دشمني جدي با اهل بيت پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم و به ويژه با امير المؤمنين عليه السلام است . وي در موارد بسياري به اميرمؤمنان(ع)، حضرت زهرا و ساير اهل بيت(ع) توهين كرده است.

وي‌نسبت‌ به‌ شيعه‌ تعصب‌ خاصي‌ از خود نشان‌ داده‌ و عناد آشتي‌ ناپذيري‌ را نسبت‌ به‌مذهب‌ تشيع‌ و اعتقادات‌ شيعه‌ ابراز كرده‌ است‌.

برنامه «بيراهه» كاري از گروه انديشه و حكمت با  كارشناسي حجت الاسلام محمد محسن طبسي  و  سردبير تهيه كنندگي سركار خانم موسوي جمعه‌ها15:30 تقديم شنوندگان فرهيخته راديو معارف مي شود./998/

ارسال نظرات