۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۶۳۷۱۰
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

اقتصاد سالم نیازمند عملکرد مناسب مسؤولان و همکاری مردم در استفاده از منابع ملی است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر اینکه اقتصاد سالم وابسته به عملکرد مناسب مسؤولان و همکاری مردم در استفاده از ظرفیت‌ ها، امکانات و منابع ملی است، گفت: راه پیشرفت ملت‌ ها از صرفه‌ جویی و تلاش و کار بیشتر می‌ گذرد.
آيت الله نعيم آبادي امام جمعه بندرعباس و نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز در نشستی با جمعی از فعالان فرهنگی مساجد استان هرمزگان با تاکید بر اینکه اقتصاد سالم وابسته به عملکرد مناسب مسؤولان و همکاری مردم در استفاده از ظرفیت‌ ها، امکانات و منابع ملی است، گفت: راه پیشرفت ملت‌ ها از صرفه‌ جویی و تلاش و کار بیشتر می‌ گذرد.

وی با بیان اینکه در هیچ کشوری دیگر دولت‌ ها در اقتصاد دخالتی ندارند و همه امور به مردم سپرده شده است افزود: در کشور ایران نیز راه این کار باز شده و دولت در حال واگذاری امور به مردم در زمینه‌ های مختلف است، بنابراین باید انگیزه لازم در این واگذاری‌ ها به مردم نیز ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان از مناعت طبع به عنواون یکی از سرمایه‌ های آدمی در رسیدن به کمال و رشد روحی انسان یاد کرد که می‌ تواند سبب تعالی معنوی او نیز شده و سعادت دنیا و آخرت را به دنبال داشته باشد.

آیت الله نعیم آبادی، با تاکید بر اینکه جامعه باید از اسراف دوری کند و قدر نعمت‌ های خدا را بیشتر بداند، بیان کرد: اسراف تنها در خوردن غذا نیست بلکه بسیار از شؤون زندگی انسان از جمله استفاده از خودروی شخصی، استفاده از قلم و کاغذ در محل کار و حتی استفاده از انرژی برق و آب را نیز در بر می‌ گیرد و اگر جامعه‌ ای به سمت اصلاح الگوی مصرف حرکت کند، توان اقتصادی او افزایش می‌یابد.

وی گفت: از ظرفیت مردم برای توسعه کشور نباید غافل بود و سرمایه‌های مردمی می‌تواند چرخ اقتصاد کشور را به حرکت بیشتری درآورد.

امام جمعه بندرعباس درباره نقش هر کدام از بخش‌ ها در ایجاد اشتغال و توسعه کشور نیز عنوان کرد: دانشگاه‌ ها باید شیوه ارائه علم را به گونه‌ ای اصلاح کنند که جوانان با فارغ‌ التحصیل شدن از دانشگاه‌ ها بتوانند برای خودشان اشتغال ایجاد کنند و منتظر یافتن کار دولتی و یا کار در صنایع باقی نمانند.
 
آیت الله نعیم‌آبادی درباره هزینه تولید اشتغال در کشور نیز تصریح کرد: گاهی با وامی 40 تا 50 میلیون تومانی می‌توان به راحتی یک واحد اقتصادی کوچک با توان تولید بالا ایجاد کرد و چندین جوان نیز در کنار هم به کار تولید مشغول شوند اما اگر همین کار را دولت ایجاد کند، نیاز به بیش از چند میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری است.
 
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان از مسؤولان به ویژه مسؤولان بانک‌ها و مراکز اقتصادی خواست تا درد اشتغال جوانان را درد خود و خانواده‌ شان بدانند و با جوانان برای ایجاد اشتغال بیش از پیش همکاری کنند./851/202/ب3

ارسال نظرات