۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۶۳۷۶۹
مدیر حوزه علمیه قروه:

هیچ گونه کمکی از منابع دولتی به حوزه ها صورت نمی گیرد

حجت الاسلام محمود حمزه پور گفت: با وجود اینکه حوزه ها هم سو با دانشگاه ها در راستای اعتلای فرهنگ دینی و فعالیتهای پژوهشی در حرکت هستند اما این دانشگاه ها هستند که بودجه های میلیاردی را به خود اختصاص می دهند.
هیچ گونه کمکی از منابع دولتی به حوزه ها صورت نمی گیرد

حجت الاسلام محمود حمزه پور، مدیر حوزه علمیه قروه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان پیرامون وضعیت و مشکلات حوزه علمیه قروه خاطر نشان کرد: حوزه علمیه قروه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با حمایت و کوشش آیت الله احدی در شهرستان قروه شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: در سالهای پس از انقلاب بدلایل گوناگونی روند فعالیت این حوزه با فراز و فرود های زیادی همراه بود.

حجت الاسلام حمزه پور تصریح کرد: از سال 1385 به همت حجت الاسلام محمدی سبزواری امام جمعه محترم شهر قروه روحی تازه در کالبد این حوزه دمیده شد و در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی این حوزه تسریع بعمل آمد.

وی یاد آور شد: آموزش طلاب در این حوزه در سطح یک انجام می شود و طلبه های این مرکز زیر نظر اساتید مجرب حوزه به فعالیتهای پژوهشی و تحصیلی خود می پردازند.

مدیر حوزه علمیه قروه با اشاره به مشکلات بودجه ای موجود در راه بازسازی این حوزه گفت: ساختمان فعلی این حوزه و همچنین کتابخانه، سالن اجتماعات و حجره ها جوابگوی تعداد مشتاقان و طلاب امور دینی و قرآنی نیست.

حجت الاسلام حمزه پور با اشاره به تصور عامه مردم مبنی بر اینکه حوزه ها از حمایت های مادی و معنوی دولت ها برخوردارند تصریح کرد: هیچ گونه کمکی از منابع دولتی به حوزه ها صورت نمی گیرد.

وی افزود: با وجود اینکه حوزه ها هم سو با دانشگاه ها در راستای اعتلای فرهنگ دینی و فعالیتهای پژوهشی در حرکتند اما این دانشگاه ها هستند که بودجه های میلیاردی را به خود اختصاص می دهند.

مدیر حوزه قروه در پایان ضمن اشاره اختصاص نیافتن اعتبار از ردیف بودجه کل کشور جهت حوزه ها خاطرنشان کرد: عامل اصلی تداوم حیات حوزه ها حمایت همه جانبه علماء و همچنین پشتیبانی ائمه جمعه شهرها و حمایت مردم متدین و ولایتمدار است./979/302/ب3

 

 

 

 

ارسال نظرات