۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۶۳۸۶۱
امام جمعه آمل:

رییس جمهور به جای پیگیری لغو سخنرانی فکری برای جبران خسارت برف مازندران کند

امام جمعه ‌آمل گفت: گلایه های مردم در جریان بارش برف به حق است و جا داشت رییس جمهور نماینده ویژه ای را برای پیگیری مشکلات مردم به استان مازندران بفرستد.
امام جمعه‌ آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه آمل امروز در جلسه شورای اداری آمل که به مناسبت دهه وقف در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد اظهار داشت: از ستاد مدیریت بحران تشکر می کنیم که تلاش های خوبی صورت گرفت و همه ما خادم مردم هستیم و به آن افتخار می کنیم.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد دست در دست هم دهیم تا مسائل و مشکلات مردم حل شود که منتی بر مردم نیست و باید از همه ظرفیت ها برای خدمت رسانی شایسته به مردم استفاده شود.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: گلایه های مردم در جریان بارش برف به حق است و جا داشت رییس جمهور نماینده ویژه ای را برای پیگیری مشکلات مردم به استان مازندران بفرستد.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی یک نفر در مشهد لغو می شود نماینده ویژه ای برای این قضیه انتخاب می کنند و آیا مشکل مردم با این قضایا حل می شود.

امام جمعه آمل ادامه داد: برف مازندران و آمل خسارت بسیار سنگینی آورده است و چه کسی می خواهد زمینه جبران این خسارت ها و رفع مشکلات مردم را فراهم کند.

وی با بیان این که مشکلات عدیده ای در جریان برف داشتیم، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد واقعیت ها را به مردم بیان کنیم و اگر زیرساخت شهر درست نباشد نمی توانیم کاری از پیش بریم.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: نیاز است فکری برای زیرساخت شهری صورت گیرد که باید واقعیت ها به مدیران بالادستی بیان شود تا مشکلات کمتری داشته باشیم.

امام جمعه آمل با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) تصریح کرد: ضرورت دارد به پیامبر گرامی اسلام اقتدا کرده و از ایشان الگو بگیریم که اسوه ای حسنه هستند.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد از وجود نورانی پیامبر گرامی اسلام درس گرفته شود که ایشان پیامبر خوبی ها و مهربانی ها هستند و بدی های مردم را نادیده گرفتند.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: وقتی پیامبر گرامی اسلام نگاهی مهربانانه دارند ما هم باید دست یکدیگر را در وحدت و همدلی بگیریم که مدیران به مردم بدهکار هستند و باید با تمام وجود درخدمت این عزیزان باشیم.

امام جمعه آمل با گرامی داشت فرارسیدن دهه وقف اظهار داشت: وقف نگاه ماندگار همیشه در تاریخ است که ماندنی و جاویدان می ماند.

وی اظهارداشت: افرادی که به فکر فردای خود باشند عاقبت بخیر می شوند و نام نیک این افراد برای تمام دوران ها ماندگار می شود که فرهنگ ارزنده وقف باید ترویج پیدا کند.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به هفته بسیج افزود: بسیج قطار در حرکت است و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی عزت و آقایی می آورد و همیشه ماندگار است.

احمد منفرد، فرماندار ویژه آمل در این جلسه با بیان این که باید در مواقع بروز حوادث خسارت را به حداقل ممکن برسانیم، گفت: بارش برف به این شدت و در این مدت در پنجاه سال گذشته بی سابقه بوده است.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: قطعی آب، برق و گاز داشتیم که همشهریان را دچار مشکل کرد و سعی ما بر این بود تا نقایص را در کوتاه ترین زمان ممکن رفع کنیم.

وی تصریح کرد: زیرساخت های شهرستان آمل قدیمی است و حدود 50 میلیارد ریال برای نوسازی شبکه برق نیاز است و با استفاده از کابل و بدون قطع درخت می توانیم این کار را صورت دهیم.

فرماندار ویژه آمل اظهارداشت: خسارت سنگینی به شهرستان آمل وارد شد که در جمع بندی اولیه میزان خسارات 1012 میلیارد ریال است که 85 درصد آن برای بخش کشاورزی است.

منفرد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شهرستان آمل از نظر تعداد رقبات از شهرهای پیشرو استان است که 36 هزار رقبه و 105 بقعه متبرکه داریم، گفت: این شهرستان از بقاع و امامزادگان شاخصی برخوردار است.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: وقف سنت حسنه ای است که اوقاف وظیفه اجرای نیت واقفان را برعهده دارد و سندی معتبرتر از وقف نامه ندیدیم و نیت واقفان بسیار مهم است.

وی با بیان این که اگر ادارات بدهی به اوقاف دارند باید حقوق لازم را پرداخت کنند، گفت: اداره اوقاف و امورخیریه آمل از ادارات موفق شهرستان آمل بوده است که فعالیت های ارزشمندی صورت می دهند.

فرماندار ویژه آمل ادامه داد: بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی تبدیل شود که در شهرستان آمل چنین کاری صورت می گیرد و 9 وقف جدید به ارزش 17 میلیارد ریال صورت گرفته است.

گفتنی است، همزمان با دهه وقف ویژه برنامه های شاخصی در سطح شهرستان آمل برگزار می شود./202/1314/ب1

ارسال نظرات