۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۶۳۸۹۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان خبر داد؛

اخذ سند 237 موقوفه در سال جاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به شرح برنامه های هفته وقف از اخذ 237 موقوفه تا به امروز خبر داد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، ظهر امروز، در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد، با تسلیت رحلت رسول خدا(ص) و فرزندانش امام حسن و امام رضا(علیهم السلام) و نیز شهادت زائران ایرانی در عراق ابراز داشت: عطرافشانی و برداشتن پرچم های سیاه از بقاع متبرکه و نیز سخنرانی مدیران اوقاف سراسر استان در خطبه های پیش از نماز جمعه از جمله برنامه های هفته وقف است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به این که در سال جاری همایش های هفته وقف برای کاهش هزینه و زمان در همایش یاوران وقف جمع شده اند، اظهار داشت: تجلیل از فعالان و رتبه ‌های برتر قرآنی و نیز هیأت امنای برتر بقاع متبرکه از دیگر برنامه های شاخص هفته وقف است و انتظار داریم تا ائمه جماعات در خطبه های نماز جمعه آثار و برکات اهدای وقف و نیز زیان های تصرف در موقوفات را به اطلاع عموم برسانند.

این مقام مسؤول به اخذ سند 237 موقوفه در سال جاری و ابراز امیداوری به افزایش آنها تا 400 سند موقوفی تا پایان سال اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه املاک و موقوفات تصرف شده، قصد ظلم به متصرفان را نداریم اما در این زمینه باید حق و حقوق موقوفه ها از آنها گرفته تا با درآمدهای وقفی شاهد خدمت رسانی بیشتر به جامعه باشیم.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که برخی افراد با بهانه های مختلف از اعطای حق تمکین موقوفات خودداری می کنند، گفت: چنین افرادی به هنگام بستن قرارداد ادعای بایر بودن زمین های وقفی را داشته و می گویند که نباید قیمت آنها را همچون زمین های کشاورزی حساب کرد.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در سال گذشته و کنونی اعتبارات خوبی از سازمان مدیریت اخذ که برای فعالیت های عمرانی بقاع متبرکه هزینه شد و حتی درآمدهای این بقاع در کنار کمک های سازمان برای تکمیل عمرانی آنها صَرف می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به این که در آمد سالیانه همه بقاع متبرکه خوزستان کمتر از بقعه امام زاده صالح تجریش است، ابراز داشت: برپایی موکب پذیرایی در مرز چذابه با همکاری استان های هرمزگان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و یزد و صرف 380 میلیون تومان در 22 روز برای خدمت رسانی به زوار حسینی از اقدمات این سازمان در اربعین بود.

این مقام مسؤول در پایان با بیان این که از همه دستگاه های دولتی طلبکار هستیم، گفت: اوقاف از کسی زمین نمی گیرد و تنها اجاره وقف را خواهان است و در عین حال دریافت حق و حقوق موقوفه ها را از سازمان های دولتی پیگیری خواهد کرد./9456/202/ب3

ارسال نظرات