۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۶۳۹۴۵
معاون بهره‌ وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان:

بقاع متبرکه فرصتی برای اشتغال زایی هستند

معاون بهره‌ وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به به فعالیت های این معاونت در زمینه عمران و آبادانی بقاع متبرکه گفت: بقاع متبرکه فرصتی برای استغال زایی و قابلیت تبدیل شدن به مناطق گردشگری زیارتی و مذهبی را دارند.
بقاع متبرکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام فائز فائزی، معاون بهره‌ وری اقتصادی  اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، ظهر امروز، در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف در سالن کنفرانس این سازمان برگزار شد، با اشاره به این که فعالیت های این معاونت در زمینه عمران وآبادانی بقاع متبرکه، احیای موقوفه ها و توسعه سرمایه‌گذاری در موقوفه ها است، گفت: در زمینه اشتغال ساکنان اطراف بقاع متبرکه با همکاری ادارات، پیگیری های لازم را انجام می دهیم تا افزون بر بهره وری از اثرات معنوی بقاع، فرصت های اشتغال برای روستائیان صورت گیرد.

معاون بهره‌ وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان ابراز داشت: از آنجا که بیشتر بقاع متبرکه در روستاها هستند با ایجاد فرصت های شغلی تلاش داریم که مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها شویم.

این مقام مسؤول اظهار داشت: بقاع متبرکه سلطان ابراهیم ایذه، شاهزاده احمد اندیمشک، امامزاده عبدالله باغملک، بابازاهد مسجدسلیمان امکان تبدیل شدن به مناطق گردشگری زیارتی و مذهبی را دارند که در سال 96 سیاست در نظر گرفته شده در یکی از آنها اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام فائزی با اشاره به این که برخی از موقوفه ها در زمین های کشاورزی جای گرفته اند، ابراز داشت: در صورت احیای موقوفه نظام السلطنه تأمین هزینه تحصیل ایتام خوزستان در مقاطع مختلف تحصیلی فراهم خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: در موقوفه نظام السطنه، دویست هزار هکتار زمین وجود دارد که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی خواهد بود./9456/202/ب3

ارسال نظرات