۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۶۳۹۷۳
استاد حوزه علمیه:

اطاعت محض از ولایت فقیه از ویژگی های برجسته آیت الله فاضل بود

حجت الاسلام بابائیان با بیان این مطلب که آیت الله فاضل همواره مطیع کامل ولایت فقیه بود، گفت: آیت الله فاضل اطاعت از رهبری را یک واجب فقهی و سیاسی می دانست و دیگران را به اطاعت کامل از امام و رهبری سفارش می کرد.
آیت الله محمد فاضل استرآبادی

حجت الاسلام عباس بابائیان استاد حوزه علمیه و از شاگردان مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با تسلیت درگذشت این عالم ربانی، گفت: آیت الله فاضل یکی از فرهیختگان و عالمان عامل در حوزه های علمیه بود و فقدان ایشان برای مردم مازندران بسیار سخت و ناراحت کننده است.

وی با بیان این مطلب که آیت الله فاضل زیور اسلام و قرآن بود، افزود: اخلاص، ساده زیستی، تقوا، زندگی زاهدانه و تسلط ایشان بربسیاری از علوم حوزوی از ویژگی های برجسته آیت الله فاضل به شمار می رفت.

نماینده سابق ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه شاگردی ایشان را در مدرسه علمیه فیضیه مازندران از افتخارات زندگی خود برشمرد و خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل به زیور اخلاق، علم و تقوا آراسته بود و همواره پیگیر حل مشکلات مردم و دلسوز برای آنان محسوب می شد.

وی ادامه داد: آیت الله فاضل سبک زندگی اسلامی را به گونه ای اجرا می کرد که طلاب سعی می کردند از روش و نوع زندگی ایشان تقلید کنند و ایشان را الگوی خود قرار بدهند.

حجت الاسلام بابائیان تسلط به امور سیاسی اجتماعی جامعه، رصد اخبار و تحولات کشور و جهان را از ویژگی های منحصر و خاص آیت الله فاضل دانست و اظهار داشت: آیت الله فاضل در تمام امور سیاسی و نظراتی که داشت سعی می کرد تا دیدگاه و رفتار خود را منطبق با نظرات ولایت فقیه تطبیق دهد.

وی افزود: این عالم ربانی همواره مطیع کامل ولایت فقیه بود و اطاعت از رهبری را واجب می دانست و دیگران را هم به اطاعت و اجرای فرامین حضرت آقا دعوت می کرد.

امام جمعه بابلکنار با بیان این مطلب که آیت الله فاضل یک مجتهد انقلابی بود، تاکید کرد: خدمات آیت الله فاضل هم در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی و هم پیگیری های ایشان برای حل مشکلات مردم پس از انقلاب موجب شد که مردم ایشان را از صمیم قلب دوست بدارند.

وی ادامه داد: آیت الله فاضل یک فقیه برجسته اصولی،استادی شاخص و نمونه در حوزه ادبیات عرب بود.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به جنبه های عرفانی و سیر و سلوک معنوی آیت الله فاضل، گفت: توجه به تحجد، بیداری در شب و به ویژه اقامه نمازشب از تاکیدات آیت الله فاضل بود و اعتقاد داشت که شب زنده داری موجب باعث بالندگی انسان به ویژه یک طلبه می شود.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل از هوای نفس خالی بود و دنیا و تعلقات آن را برای خود سه طلاقه نمود.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که آیت الله فاضل مسجمه تقوا بود، تصریح کرد: این عالم ربانی شبها از منزل با پای پیاده به مسجد مدرسه می آمد تا در در کنار طلاب به اقامه نمازشب بپردازد تا عملا آنها را تشویق به خواندن نمازشب نماید.

وی توجه به تحصیل و جدیت در درس خواندن را از دیگر تاکیدات آیت الله فاضل بیان کرد و افزود: یکی از ویژگی های این عالم ربانی مطالعه عمیق و از دست ندادن فرصت بود و از کمترین فرصت برای مطالعه و تدریس بهره می برد.

حجت الاسلام بابائیان به باز بودن درب مدرسه علمیه فیضیه بر روی مراجعات مردمی و پاسخگویی به مسائل دینی مردم را از دیگر تاکیدات آیت الله فاضل برشمرد و اظهار داشت: آیت الله فاضل همواره طلاب و روحانیون را به قرار گرفتن در کنار مردم و کمک به مشکلات آنها و پاسخگویی به سوالات دینی سفارش می کرد.

وی به مشقت های آیت الله فاضل برای راه اندازی و اداره مدرسه علمیه اشاره کرد و گفت: ماحصل تلاش شبانه روزی این عالم ربانی برای پرورش طلاب، هزاران طلبه فاضل، فرهیخته و عالم است که از افتخارات حوزه های علمیه به شمار می روند./1313/302/ب3

ارسال نظرات