۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۶۴۰۰۹
امام جمعه زرند:

وقف یک نوع سپرده در پیشگاه خداوند متعال است

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه وقف یک نوع سپرده در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی است، گفت: وقف، عمل نیک و انفاقی بدون منت و احسانی به دور از تحقیر دیگران برای تمام نسل ها است.
امام جمعه زرند

حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن گرامیداشت دهه وقف اظهار کرد: وقف در قرآن مجید به عنوان صدقه جاریه و در آیات و روایات به معنای باقیات الصالحات آمده است.

وی با بیان اینکه ما دو نوع صدقه داریم، افزود: یک نوع همان صدقه عادی است که ما به نیازمندی کمک می کنیم تا گره از کارش باز شود  و نوع دیگر صدقه وقف در زمینه های مختلف است که این نوع صدقه جاریه و یا باقیات الصالحات است.

امام جمعه زرند تصریح کرد: اهمیت وقف یکی کارکرد وقف وعام المنفعه بودن است و اصل مال انسان حفظ می شود و با وقف انسان می تواند نیت خود را ماندگار و بعد از مرگ نیز خود را زنده کند، و در زمینه های مختلف مانند وقف برای مسجد، وقف مکان برای روضه خوانی نیت خود را زنده نگه دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه وقف یک نوع سپرده در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی است، بیان کرد: انسان مقداری از پول خود را در بانک گذاشته و ماهانه سود آن را دریافت می کند و در حقیقت وقف نیز همین حکم را در نزد خداوند دارد، و ثواب آن وقف به فرد خیر می رسد.

وی ادامه داد: در روایات نیز آمده است انسان هرگاه از دنیا می رود عمل او قطع می شود، و اما افرادی که عمل وقف را انجام می دهند بعد از مرگ خود عمل آنان همچنان ادامه دارد، بنابراین انسان با وقف می تواند عمل و نیت خود را ماندگار کند.

امام جمعه زرند خاطرنشان کرد: وقف کردن در جامعه امروزی نسبت به سالهای گذشته با توجه به نیازها فرق دارد، و واقفین باید نیاز استان یا شهر خود را بسنجند و اقدام به وقف کنند، وقف برای حوزه های علمیه در حال حاضر یکی از نیازهای اساسی است چون هر استان و شهری نیاز به مبلغ دینی دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: مصلاهای هر شهر با بودجه ای که دولت اختصاص می دهد ساخته و تکمیل نمی شود و واقفین نیز می توانند در این راستا اقدام به وقف کنند تا عمل و نیت آنان برای همیشه باقی بماند.

 وی با توجه به اینکه دنیای امروز تبدیل به دنیای مجازی شده است، عنوان کرد: منافقین از این طریق درصدد تخریب اذهان مسلمانان هستند؛ می طلبد در این راستا نیز واقفین با وقف و در اختیار گذاشتن امکانات افرادی را یاری کنند که با ساختن فیلمهای مستند در این راستا در جهت ترویج فرهنگ معارف دینی تلاش کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: بنابراین واقفین باید با توجه به مقتضای زمان وقف کنند و پیش بینی آینده را نیز در عمل خیر خود داشته باشند و وقف، عمل نیک و انفاقی بدون منت، واحسانی به دور از تحقیر دیگران برای تمام نسل ها است./9709/302/ب3

 

ارسال نظرات