۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۶۴۰۱۴
در شهرستان دلیجان برگزار می شود؛

همایش تجلیل از «واقفین، متولیان، خادمین، مستاجرین و خادمان عرصه وقف»

به مناسبت هفته وقف همایش تجلیل از واقفین، متولیان، خادمین، مستاجرین و خادمان عرصه وقف شهرستان دلیجان 15 آذر ماه در بقعه امام‌زاده زبیده خاتون (س) برگزار می‌شود.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در جامعه اسلامی وقف نماد احسان و نیکوکاری است و این سنت پسندیده به خوبی می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل نماید.

حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی

وقف به خوبی می تواند سبب ترویج معارف دینی در جامعه شود و این اقدام مهم که توط خیرین نیک اندیش محقق می شود، حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی را به همراه دارد.

بهره مندی درست از وقف سبب تنظیم امور اجتماعی و اقتصادی جامعه می شود و راهی برای عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی است.

در هفته وقف در سراسر ایران اسلامی برنامه های گوناگونی با حضور خیرین نیک اندیش برگزار می شود و در در شهر دلیجان نیز همایش تجلیل از واقفین، متولیان، خادمین، مستاجرین و خادمان عرصه وقف شهرستان دلیجان 15 آذر ماه در بقعه امام‌زاده زبیده خاتون (س) برگزار خواهد شد.

ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی

همچنین در حاشیه این مراسم ایستگاه همه واقف باشیم با هدف ترویج فرهنگ وقف در جامعه در محل امام‌زاده تشکیل می‌شود.

همچنین برگزاری نشست صنفی با بازاریان شهر دلیجان، مراسم غبارروبی امام‌زاده زبیده خاتون، سخنرانی پیرامون اهمیت وقف در خطبه‌های نماز جمعه، گل‌باران مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، دیدار ریاست و کارکنان اداره اوقاف و هیئت امنای بقاع متبرکه با امام جمعه شهرستان، برگزاری مراسم رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را از دیگر برنامه‌های هفته ی وقف در شهرستان دلیجان است.

شایان ذکر است، دهه آخر ماه صفر به عنوان دهه وقف نام‌گذاری شده است./842/202/ب3

ارسال نظرات