۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۶۴۰۲۰
حجت‌الاسلام میرلوحی:

ولایت مهم‌ترین دستاورد رسالت پیامبر بود

حجت‌الاسلام میرلوحی گفت: با توجه به ابتدای بعثت و پایان عمر پیامبر(ص) معلوم می‌شود که ابلاغ ولایت مهم‌ترین دستاورد ایشان به شمار می‌رود.
حجت الاسلام میرلوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق (ع)، یکشنبه شب در دانشگاه امام صادق(ع) به مناسبت شب رحلت جانگداز نبی اکرم محمد مصطفی(ص) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبر(ص) سید همه پیامبران است.

وی افزود: در طول تاریخ نظرها و دیدگاه‌های مختلفی در زمینه مهم‌ترین دستاوردها و آموزههای بعث پیامبر(ص) مطرح شده است.

حجت‌الاسلام میرلوحی با اشاره به مساله توحید، ابراز کرد: برخی توحید را مهم‌ترین دستاورد پیامبر(ص) می‌دانند و نسبت به آن پافشاری می‌کنند.

وی در ادامه گفت: تعدادی دیگر اخلاق را مهم‌ترین آموزه پیامبر(ص) بیان کرده و این گونه بیان می‌کنند که پیامبر(ص) بر انگیخته شد تا اخلاق را در جامعه گسترش دهد.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق (ع) اضافه کرد: به پا داشتن نماز از دیگر نظرهای مطرح شده است که برخی از افراد بر این معتقد هستند که مهم‌ترین دستاورد پیامبر(ص) اقامه نماز است در حالی که نماز در دیگر ادیان الهی نیز برای مردم وجود داشته است.

حجت‌الاسلام میرلوحی عنوان کرد: با توجه به ابتدای بعثت و پایان عمر پیامبر(ص) معلوم می‌شود که ابلاغ ولایت مهم‌ترین دستاورد پیامبر(ص) به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز وهابیت توحید را قبول دارد، گفت: کسانی که امروز مدعی اخلاق و حقوق بشر هستند با قتل عام حجاج تنها ادعای حقوق بشر و اخلاق مداری می‌کنند و این ادعا بدون استمرار ولایت مقصدی نخواهد داشت.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: یا علی اگر بنده‌ای خدا را همانند نوح عبادت کند و به اندازه کوه احد طلا انفاق کند و هزار حج برود و بین صفا و مروه مظلوم شهید شود اما ولایت تو رانداشته باشد بوی بهشت را نخواهد شنید./813/202/ب3

 

ارسال نظرات