۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۶۴۰۴۲
به همت دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

مراسم عزاداری رحلت پیامبر و امام مجتبی برگزار شد

مراسم عزاداری رحلت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) به همت دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.
پیامبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مراسم عزاداری رحلت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) ویژه روحانیان به همت دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یکشنبه و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی برگزار شد.

تاریخ رحلت پیامبر اسلام(ص) بر اساس نظر علمای اهل تشیع در روز دوشنبه 28 صفر سال 11 هجری قمری و بر اساس نظر علمای اهل تسنن در ماه ربیع اول و بر اساس نظر مشهور آنان در 12 ربیع الاول سال 11 هجری قمری رخ داده است.

عموم علمای اهل تشیع و تسنن در وقوع رحلت نبی خاتم(ص) در روز دوشنبه اتفاق نظر دارند و بر اساس نظریه مورخین این روز با 28 صفر سال 11 هجری قمری که منطبق با 7 خرداد سال 11 هجری شمسی و 28 می سال 632 میلادی است، منطبق است.

امام حسن مجتبی(ع) اولین سبط رسول مدنی(ص) نیز بنابر اقوال قوی در تاریخ 28 صفر سال 50 هجری قمری در اثر نوشاندن زهر به ایشان به وسیله جعده دختر اشعث به شهادت رسیده اند و برخی از مورخان تاریخ شهادت ایشان را در ماه شعبان می دانند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و جمعی از علما، فضلا، روحانیان و اساتید حوزه های علمیه ارومیه در مراسم عزاداری امروز حضور داشتند.

حجت الاسلام شیخلو، کارشناس مسائل دینی و استاد حوزه علمیه به عنوان سخنران این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر خاتم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام علی بن موسی الرضا(ع) به تبیین جایگاه ایشان در دین و شان و کرامت انسانی اولیای الهی پرداخت./202/936/ب1

ارسال نظرات