۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۴۶۴۰۵۴
همزمان با شب ارتحال پیامبر؛

آیین تجلیل از شهدا و جانباختگان در مسیر زیارت برگزار شد

مراسم تجلیل از شهدا و جانباختگان مسیر زیارت سیدالشهدا(ع) و مسیر زیارت امام رضا(ع) در جوار مضجع منور رضوی برگزار شد.
مراسم تجليل شهدا و جانباختگان در مسير زيارت((مسافران بهشت)) (8)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم تجلیل از شهدا و جانباختگان در مسیر زیارت به منظور بزرگداشت شهدای تروریستی منطقه حله و سانحه قطار مسافربری به سمت مشهد، در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار شد.

این برنامه همزمان با شب ارتحال پیامبر(ص) و شهادت امام حسین مجتبی(ع) با حضور حجت‌الاسلام طباطبایی اشکذری نماینده ولی فقیه در سوریه، علیرضا رشیدیان نمایده ولی فقیه، جمعی از مسؤولان استانی، معاونان و خادمان آستان قدس رضوی برگزار شد.

مراسم تجلیل از شهدا و جانباختگان در مسیر زیارت تحت عنوان «مسافران بهشت» با حضور جمعی خانواده های جانباختگان و خانواده های شهدا ساعت 21 در حرم رضوی آغاز شد.

بر اساس این گزارش، محفل قرآنی ویژه شب رحلت نبی مکرم اسلام(ص) با قرائت مجلسی چند تن از قاریان در جمع عزارادان نبوی آغازگر این مراسم بود.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، مرثیه سرایی و نوحه خوانی امیرعارف، ابوالفضل مشکینی، حاج احمد واعظی؛ مداحان و ذاکران اهل بیت و مداحی یک ذاکر آذربایجانی از دیگر بخش های این مراسم بود.

این مراسم شامگاه یکشنبه هفتم آذرماه در رواق امام خمینی(ره) همراه با پوشش صوتی و تصویری در سراسر اماکن متبرکه رضوی برگزار شد.

یادآور می شود، آیین تجلیل از شهدا و جانباختگان در مسیر زیارت از شبکه های استانی خراسان رضوی، آذربایجان غربی، خوزستان و شبکه قرآن سیما به صورت زنده پخش شد./202/1308/ب1

ارسال نظرات