۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۶۴۰۷۱
نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس:

نسخه زندگی در عصر ارتباطات و رسانه، قرآن است

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس با بیان اینکه یکی از اصول زندگی توجه به نسخه زندگی یعنی قرآن کریم معجزه جاوید رسول خدا است، گفت: قرآن معجزه پیامبر اکرم(ص) متناسب با همه زمان ها از عصر جاهلیت، انقلاب صنعتی، شکافتن اتم، پرواز به فضا و رسیدن به ماه، عصر ارتباطات و رسانه تا قیامت است.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مدنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمود مدنی بجستانی، نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس، یکشنبه شب همزمان با شب ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: مردم هنگام شنیدن از دست دادن یک انسان بزرگ سه نوع واکش «غافلانه»، «عامیانه» و «عالمانه» دارند.

وی افزود: غافلانه رفتار کردن؛ طبیعی و عادی دانستن مرگ و رحلت یک انسان بزرگ در حالی که حوادث غیرطبیعی چون آتش سوزی مکانی برایش مهم و پیگیر آن باشد، افراد چون غافل هستند نمی دانند خسارت از دست دادن یک انسان بزرگ و عالم بیشتر از آتش سوزی یک چاه نفت است.

حجت الاسلام مدنی بجستانی عنوان کرد: غافلان به رحلتها و شهادت معصومان(ع) توجهی ندارند چه بسا مجلش شادی و عروسی هم در آن روزها داشته باشند البته ایام عزای سیدالشهدا(ع) را به اقتضای جامعه همه مردم متوجه می شوند.

وی بیان کرد: واکنش عامیانه بین عموم مردم مشترک است و می دانند از دست دادن یک شخصیت معنوی بزرگ تنها از دست دادن یک فرد نیست بلکه در باطن یک عالَم است، عموم مردم متوجه خسارت و زیان از دست دادن او هستند و برایش عزاداری و گریه می کنند

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس دامه داد: در واکش عالمانه ضمن اشک و ناله برای از دست رفتن یک شخصیت بزرگ و معنوی، آگاهی به خسارت حاصل از آن، به هداف، مقاصد، میراث فرهنگی او توجه می کنند که باید ادامه دهنده راه او بود.

وی با بیان اینکه درباره ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) نیز این سه نوع واکنش وجود دارد، خاطرنشان کرد: عده ای غافلانه به امور دنیایی مشغول هستند و ساعتی را به عزاداری نمی پردازند، سهم عموم مردم عزاداری، اشک و ماتم است، در برخورد عالمانه خواسته ها و اهداف رسول خدا اهمیت پیدا می کند ضمن اینکه برای ایشان عزاداری و گریه می کنند.

حجت الاسلام مدنی بجستانی تصریح کرد: پیامبر دو میراث گرانبهای قرآن و عترت، را به امانت گذاشتند، که برخوردعالمانه با رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام(ص) توجه به میراث ایشان است.

وی افزود: همه انبیا متناسب با زمان خود معجزاتی داشته اند در حالی که معجزه پیامبر(ص) منحصر به یک دوره خاص نیست، منقضی نمی شود و تاریخ مصرف ندارد.

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس مطرح کرد: قرآن معجزه پیامبر اکرم(ص) متناسب با همه زمان ها از عصر جاهلیت، انقلاب صنعتی، شکافتن اتم، پرواز به فضا و رسیدن به ماه، عصر ارتباطات و رسانه تا قیامت است.

وی تصریح کرد: یکی از اصول زندگی توجه به نسخه زندگی یعنی قرآن کریم معجزه جاوید رسول خدا است، هر کس دنباله رو قرآن باشد بهشتی است اما پشت سرگذاشتن قرآن کریم انسان را جهنمی می کند.

حجت الاسلام مدنی بجستانی ابراز کرد: توجه کنیم که قرآن را جلوی خود یا پشت سر گذاشته ایم آیا از آن به عنوان نسخه زندگی استفاده می کنیم یا خیر، قرآنی که به مکرر به نماز، حجاب، زکات، رباخواری، لقمه حلال و حرام تذکر می دهد.

گفتنی است، محفل قرآن کریم، نوحه خوانی، مرثیه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، عزاداری و سینه زنی زائران و مجاوران از دیگر بخش های مراسم شب ارتحال پیامبر(ص) و شهادت سبط اکبرشان امام حسن مجتبی(ع) در حرم امام رضا(ع) بود./201/1308/ب1

ارسال نظرات