۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۶۴۱۴۰

برپایی تظاهرات ضد تروریسم در پایتخت اتریش

هزاران شهروند اتریشی با تجمع در مقابل ساختمان پارلمان در پایتخت این کشور از کشورهای اروپایی خواستند تا به جای گروه های ترویستی از ترکیه حمایت کنند.
اتریش

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران شهروند اتریشی در گردهمایی « لعنت به تروریسم و دعوت به دموکراسی» که از سوی سازمان های مدنی در نزدیکی ساختمان پارلمان در وین، پایتخت این کشور برگزار شده بود، شرکت کرده و کشورهای اروپایی را به حمایت از ترکیه به جای پشتیبانی از گروه های تروریستی فراخواندند.

شرکت کنندگان در این گردهمایی که با نواخته شدن سرودهای ملی ترکیه و اتریش آغاز شد، با گشودن پرچم 30 متری ترکیه، شعارهایی مانند «نه به تروریسم»، «اروپا از تروریسم حمایت نکن»و «حمایت اتریش از پ.ک.ک را نمی پذیریم» سر دادند.

به نوشته آناتولی، در بیانیه مطبوعاتی این تجمع خطاب به کشورهای اروپایی گفته شد: "کشورهای اروپایی در مقابل گروه های تروریستی از ترکیه حمایت کنید. فاصله گرفتن اروپا از ارزش های جهانی که الگویی برای برادری و صلح این کشورها است، ما را ناراحت می کند".

در بیانیه مذکور همچنین عنوان شد: "از اتحادیه و کشورهای اروپایی توقع داریم از دولت هایی که از راه های قانونی و دموکراتیک انتخاب شده اند، حمایت کنند. اتحادیه اروپا و اتریش که خود از گروه های تروریستی مندرج در لیست تروریستی حمایت می کنند، نمی توانند در مورد کشوری اظهار نظر کنند".

گفتنی است که این تجمع حدود سه ساعت به طول انجامید./982/ب103/د

ارسال نظرات