۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۶۴۱۴۷

برگزاری کنفرانسی پیرامون قدس در استانبول

جمعیت شخصیت های پارلمانی حامی قدس فردا سه شنبه اولین کنفرانس خود را تحت عنوان " قدس و چالش های پیش روی آن در مرحله کنونی" آغاز به کار خواهد کرد.
قدس


به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانسی تحت عنوان " قدس و چالش های پیش روی آن در مرحله کنونی" از سوی جمعیت شخصیت های پارلمانی حامی قدس فردا برگزار می شود.

در مراسم افتتاح این کنفرانس شخصیت هایی بارز از جمله رجب طیب اردوغان، رییس پارلمان ترکیه و مجلس قانونگذاری فلسطین سخنرانی خواهند کرد.

در اولین روز از این کنفرانس، نشست ها و سخنرانی هایی پیرامون نقض سازمان ها و نهادهای بین المللی در حمایت از قدس و فلسطین، اهمیت روابط بین الملل در حمایت از قدس، مساله سیاست یهودی سازی رژیم صهیونیستی و خطرات و راه های مقابله با آن، وضعیت مجلس قانونگذاری فلسطین و رنج و محنت های پیش روی آن در پرتو اشغالگری و تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی انجام خواهد شد و در دومین روز هم مجمع عمومی جمعیت شخصیت های پارلمانی حامی قدس به منظور بررسی طرح ها و پروژه ها و ارزیابی اوضاع تشکیل جلسه خواهد داد.

شیخ حمد احمر رییس جمعیت شخصیت های  پارلمانی حامی قدس تاکید کرد که این کنفرانس حامل پیامی واضح و روشن خواهد بود بدین معنی که قدس مساله ای انسانی است و به هیچ وجه سکوت در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه آن جایز نیست و کشورهای اسلامی و عربی باید دست به تحرکاتی جدی و فوری برای مقابله با تجاوزات و جنایت های اشغالگران علیه فلسطین و قدس بزنند.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احمر اشاره کرد که سراسر امت اسلامی و عربی در قبال قدس مسوولیت ها و وظایف زیادی دارند همچنین کشورهایی که در اشغال این سرزمین نقش داشته اند همگی باید به مسوولیت های خود در قبال قدس و ساکنان آن که با انواع و اقسام تجاوزات و جنایت ها مواجه هستند، عمل کنند.

وی تصریح کرد که پارلمان ها و نهادهای حقوقی اسلامی و عربی دست به تحرکات زیادی در حمایت از قدس و ساکنان آن و مساله فلسطین به طور عام زده اند و در این کنفرانس نیز شخصیت های پارلمانی زیادی مشارکت دارند.

شیخ احمر خاطر نشان کرد که جمعیت شخصیت های پارلمانی حامی قدس تلاش می کند تا راهکارهایی سازنده برای حمایت هرچه بهتر از قدس بیندیشد و واقعیت های موجود در قدس و اوضاع زندگی ساکنان آن را به معرض نمایش بگذارد و همچنان به تلاش برای خدمت رسانی بهتر به قدس، مسجد الاقصی و فلسطین ادامه می دهد./982/ب103/د

ارسال نظرات