۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۶۴۱۵۴
مسؤول حوزه علمیه محمود ‌آباد:

آیت الله فاضل در دفاع از دین و انقلاب هیچ گاه تردید نداشت

مسؤول حوزه علمیه محمود ‌آباد با بیان این که آیت الله فاضل(ره) هیچ گاه در راه دفاع از دین و انقلاب تردید نداشت، گفت: وی عمر با برکت خود را وقف خدمت به دین و انقلاب کرده بود و حتی در این مسیر الهی یکی از فرزندان خود را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرد.
وداع با پیکر آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام حسین حسینی، مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد امروز در مراسمی که به مناسبت درگذشت آیت الله فاضل با حضور جمعی از طلاب و روحانیان در این شهرستان برگزار با تسلیت فرا رسیدن رحلت پیامبر گرامی اسلام، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: این سه رخداد مهم و تاریخی روزهای غم باری برای جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که رکن رکین اسلام ناب محمدی ائمه اطهار(ع) هستند، افزود: زندگی حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) سراسر نور و الفت است که همه مریدان این حضرات را به سوی جاودانگی پیش می برد.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با اشاره به ارتحال آیت الله شیخ محمد فاضل استرآبادی از این عالم وارسته به عنوان یکی شخصیت های عظیم علمی و معنوی در منطقه یاد کرد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که آیت الله فاضل در طول عمر با برکت خود هزاران طلبه برای تحویل جامعه اسلامی داد، افزود: امروز یادگاران مکتب این عالم وارسته در مناصب مهم کشوری و استانی خدمات ارزنده ای را به اسلام و انقلاب ارائه می کنند.

وی با اشاره به این که در سال های ابتدایی انقلاب و تشکیل مجلس شورای اسلامی آیت الله فاضل(ره) شخصیت علمی و معنوی خود را به همه مردم عرضه داشت، تصریح کرد: وی در مستند نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز خدمات ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شخصیت آیت الله فاضل(ره) در میان علمای حال کم نظیر است، گفت: وی در غربت خاصی به سر می بردند، و در همه احوال تقوی در آن مرحوم موج می زد و هیچ گاه به دنبال نان و شهرت نبود.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با نقل خاطره ای از آیت الله فاضل(ره) گفت: آیت الله فاضل همواره در پی اصول بود و هیچگاه از اصول خود برنگشت و همیشه در پی علم و حقیقت بود و حیف و صد حیف که چنین وزنه عظیمی دیگر در بین جامعه حوزوی نیست تا طلاب جوان بتوانند از این دریای عظیم علم و تقوا بهره مند شوند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که آن مرحوم حلم به تمام معنا داشت گفت: صبر آیت الله فاضل زبانزد بود اما هنگامی که عالم از دار دنیا برود یک رخنه ای در اسلام راه باز می شود که چیزی نمی تواند جایگزین آن شود چرا که چنین شخصیت هایی مسیر ما را مشخص می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله فاضل تاکید زیادی بر نماز جماعت و نماز شب داشتند، خاطر نشان کرد: گاهی اوقات آیت الله فاضل بدون اینکه مزاحمتی برای کسی ایجاد کند وارد حجره طلاب می شد و در حجره طلاب نماز شب می خواند تا این عمل پسندیده را در میان طلاب ترویج کند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که آیت الله فاضل(ره) به خوشنام بودن شهرت داشت، گفت: کسانی که سعی در تقسیم بیت المال داشت ابتدای امر به وی مراجعه می کردند چرا که آن مرحوم ثابت شده بودند و همه مردم به صداقت و تقوای ایشان اطمینان داشتند.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با بیان این که آیت الله فاضل به معنای واقعی کلمه عالم عامل بود، تصریح کرد: رفتار، کردار و اعمال این عالم وارسته همواره الگویی برای آحاد جامعه به ویژه طلاب و روحانیان بود.

وی با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) به اتخاذ مواضع صریح شهرت داشت، خاطرنشان کرد: مواضع این عالم وارسته در دفاع از انقلاب، نظام و رهبری همواره یکسان بود و ذره ای از آن خط اصیل انقلاب، امام و رهبری عدول نکرد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که آیت الله فاضل(ره) هیچ گاه در راه دفاع از دین و انقلاب تردید نداشت، تصریح کرد: وی عمر با برکت خود را وقف خدمت به دین و انقلاب کرده بود و حتی در این مسیر الهی یکی از فرزندان خود را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران از آیت الله فاضل(ره) به عنوان یک عارف الی الله تعبیر کرد و با بیان این که تقوا و ایمان به خدا همواره در مسیر زندگی این عالم وارسته موج می زد، بیان داشت: زندگی این شخصیت انقلابی سرشار از زهد و تقوا بود و حتی لحظه ای از این مسیر ارزشی فاصله نگرفت.

مسؤول حوزه علمیه محمود آباد با بیان این که آیت الله فاضل(ره) یک پدر معنوی برای طلاب، روحانیان و آحاد مردم بود، تصریح کرد: وی هیچ گاه از مردم فاصله نگرفت و در طول عمر با برکت خود همراهی و همگامی با مردم را افتخاری برای خود می دانست.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) با احداث یکی از بزرگترین حوزه های علمیه مازندران عمر خود را در جهت تربیت طلابی انقلاب سپری کرد، افزود: وی علیرغم مدیریت این حوزه هیچ گاه از طلاب و اساتید فاصله نگرفت و تا آخرین لحظه عمر خود در کنار طلاب زندگی کرد و به تدریس و پرورش طلاب مشغول بود.

وی با بیان این که چنین شخصیت بزرگی به حتم می تواند الگوی ارزشمندی برای طلاب و روحانیان باشد، ادامه داد: آیت الله فاضل(ره) همواره به طلاب سفارش می کرد همه توان خود را در جهت کسب علم و دانش در حوزه به کار گیرند چون سربازی برای امام زمان(عج) یک افتخاری بزرگ است./202/950/ب1

ارسال نظرات