۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۴۶۴۲۱۸
استاد حوزه و دانشگاه:

سیره و روش زندگی امام حسن باید برای همه مسلمین الگو باشد

حجت الاسلام صفایی با بیان این که سیره و روش زندگی امام حسن(ع) باید برای همه مسلمین الگو باشد، گفت: زندگی سراسر درس و پند امامان بزرگوار راه نجات و کلید سعادت برای بشریت است.
کریم آل محمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مهدی صفایی، استاد حوزه علمیه همدان، شب گذشته در مراسم سوگواری امام حسن(ع) در مسجد امام حسین(ع) همدان با اشاره به نقش امام حسن(ع) در تبیین جایگاه امامت، اظهار داشت: امام حسن(ع) در طول دوران امامت خود رنج ها و مصائب فراوانی را تحمل کرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به سیره امام حسن(ع)، ابراز داشت: امام حسن(ع) از شبیه ترین افراد به پیامبر(ص) بوده است و خلق و خوی ایشان نیز جامعه اسلامی را به یاد رفتار پیامبر(ص) می انداخت.

حجت الاسلام صفایی در ادامه با بیان این که سیره  و روش زندگی امام حسن(ع) باید برای همه مسلمین الگو باشد گفت: زندگی سراسر درس و پند امامان بزرگوار راه نجات و کلید سعادت برای بشریت است.

وی با بیان این که همه توان افراد به ویژه روحانیت باید درباره ترویج و تبیین سیره اهل بیت(ع) در جامعه به کار گرفته شود، گفت: مشکل عمده در زمینه بیگانگی برخی افراد با سیره اهل بیت(ع) در داخل و خارج از کشور نبود برنامه برای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است.

استاد حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) با تمام توان خود در برابر طغیان ها و عصیان های موجود برای براندازی نظام اسلامی به پا خواست و تا حد توان برای از پای در نیامدن اسلام نوپا کوشید.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه حلم و بردباری امام حسن(ع)، یادآور شد: ویژگی حلم و بردباری امام حسن(ع) از مهمترین خصیصه های ایشان است که می تواند برای زندگی امروز بشر درس بزرگی باشد.

حجت الاسلام صفایی اظهار داشت: در جریان مذاکرات چنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ تعجیل در امضای توافق سبب شد که برخی جزئیات نادیده گرفته شود و این در حالی است که ما باید طبق سیره بزرگان دین همه امور را با چاشنی صبر انجام دهیم./979/203/ب2

ارسال نظرات