۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۶۴۲۳۶

پاكدشت ميزبان نمايشگاه كتاب استان تهران مي شود

ریيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان پاكدشت از برگزاري نمايشگاه بزرگ كتاب استان تهران در شهرستان پاكدشت از روز يكشنبه 14 آذر ماه خبر داد و گفت: هر چه قدر در اين راه هزينه شود، سرمايه گذاري است و بايد كاري كرد تا كتاب وارد سبد كالاي خانواده ها شود.
نمايشگاه كتاب رئيس اداره ارشاد پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، نشست خبري رياست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان پاكدشت صبح امروز با حضور اصحاب خبر و رسانه در سالن جلسات اين اداره برگزار شد.

حميد محسن‌وند ریيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان از برگزاري نمايشگاه بزرگ كتاب استان تهران در شهرستان پاكدشت از روز يكشنبه 14 آذرماه خبر داد و گفت: اين نمايشگاه به مدت 9 روز  از ساعت 8 تا 19 در فضايي به مساحت 2000 متر مربع در مصلي امام خميني(ره) اين شهرستان پذيراي علاقه‌مندان به كتاب و كتابخواني است.

وي هدف از برگزاری اين نمایشگاه را، دستیابی آسان و ارزان به تازه‌های نشر، ترویج فرهنگ مطالعه و آشتی خانواده‌ها به ویژه کودکان با کتاب مطرح كرد و با اشاره به دستاوردهاي نمايشگاه هاي استاني، افزود: بيش از 10 هزار عنوان كتاب با حضور بيش از 30 ناشر از استان تهران وارد اين شهرستان مي شوند.

كتاب وارد سبد كالاي خانواده ها شود

دبير شوراي فرهنگي عمومي شهرستان پاكدشت ابراز كرد: هر چه قدر در اين راه هزينه شود، سرمايه گذاري است و بايد كاري كرد تا كتاب وارد سبد كالاي خانواده ها شود.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر سرانه مطالعه در شهرستان، گفت: آماري از اين سرانه در دسترس نيست و براي اطلاع از آن بايد كار دانشگاهي صورت پذيرد.

محسن وند ادامه داد: سنجش مطالعه در كشورهاي توسعه يافته از سوی دستگاه هاي دولتي انجام پذير نيست، بلكه بايد توسط دپارتمان هاي غير دولتي انجام پذيرد.

وي با ابراز تأسف از هزينه بالاي چاپ كتاب در كشور ، كتاب را محور دانايي بيان كرد و گفت: در صورت تأمين هزينه هاي جاري، برپايي نمايشگاه تا 15 روز تمديد مي شود.

اين مقام مسؤول ضمن تشكر از امام جمعه، فرماندار، بخشداري ها، شهرداري ها و ديگر نهادهاي همكاري كننده شهرستان پاكدشت، از عموم شهروندان و خانواده ها براي بازديد از اين نمايشگاه دعوت كرد و مژده داد: كليه كتب اين نمايشگاه با تخفيف 30 تا 50 درصدي عرضه مي‌شود.

وي به بخشهاي جنبي در اين نمايشگاه اشاره كرد و گفت: سراي اهل قلم، تالار گفتگو، كارگاه هاي آموزشي، نقد و بررسي كتاب، غرفه كارآفرينان برتر، صنايع دستي، هنرهاي تجسمي، رسانه ها و ... در اين نمايشگاه برپا مي شود.

ریيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پاكدشت قشر رسانه را نيز مظلوم دانست و افزود: نگاه به حوزه فرهنگ در كشور ما بيشتر جنبه تزئيني دارد.

استفاده از فضاي مجازي نياز به آموزش دارد

وي در بخش پاياني نشست خود با خبرنگاران از رونمايي نقشه راه 4 جلدي توسعه فرهنگي شهرستان پاكدشت در آينده نزديك خبر داد و تصريح كرد: اين نقشه مي تواند سند توسعه فرهنگي شهرستان باشد./202/804/ب1

ارسال نظرات