۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۶۴۳۲۴
مدیر کانون خورشید:

وحدت زمینه‌­ساز دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی است

جت الاسلام مشکوری با بیان اینکه وحدت و یکپاچگی امت مسلمانان زمینه­ ساز دستیابی به تمدن اسلامی است، گفت: با وجود آمدن حکومت مقتدر می‌­توان تمدن و فرهنگ اسلامی را به تمام نقاط جهان گسترش داد؛ اما تفرقه میان مسلمانان مانع از گسترش تمدن اسلامی در جهان می‌­شود.
حجت الاسلام محمد حسین مشکوری

حجت الاسلام محمدحسین مشکوری، مدیر کانون خورشید، در گفت­وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین تشکیل تمدن اسلامی در عصر رسول گرامی اسلام(ص) پرداخت، گفت: پیامبر اکرم(ص) به واسطه فتوحاتی که در سرزمین­های مختلف داشته­اند؛ توانستند احکام و و مبانی اسلام را در این سرزمین­ها گسترش دهند و حکومت مقتدر اسلامی را ایجاد کنند.

حجت الاسلام مشکوری بیان کرد: پیامبر اکرم با قرار دادن فرمانداران صالح و مؤمن بر سرزمین­های اسلامی توانست حکومت و تمدن مقتدر، منسجم و یکپارچه اسلامی در جهان ایجاد کند؛ اما بعد از رحلت ایشان حرکت و تمدن اسلام ناب محمدی دستخوش تغییرات و انحرافات بسیاری شده است که این انحرافات تا این زمان ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه استقرار حکومت مقتدر  زمینه­ساز ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است، گفت: با وحدت میان مذاهب مختلف با تکیه بر اشتراکات اسلامی می توان به تمدن یکپارچه اسلامی دست پیدا کرد؛ اما تفرقه و پراکندگی در میان جوامع بشری مانع از ایجاد تشکیل تمدن اسلامی در جهان است، زیرا حکومت و تمدن نیازمند ساختار قوی و منسجم است که در سایه وحدت امت به وجود خواهد آمد.

 حجت الاسلام مشکوری بیان کرد: در این عصر گروه­های تکفیری سبب ایجاد تفرقه میان امت اسلامی و مانع از تشکیل حکومت یکپارچه اسلامی در جهان هستند.

وی در ادامه سخنانش  به بررسی ریزش­ ها و رویش ها بعد از رحلت پیامبر اسلام پرداخت و بیان کرد: توطئه برخی صحابه بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)، سبب ریزش­های فراوانی در امت اسلامی شده است و ریزش­ های صحابه بیشتر از رویش ­ها آن بوده است؛ هرچند رویش­هایی به واسطه تربیت ائمه اطهار(ع) به وجود آمده است.

حجت الاسلام بیان کرد: افرادی که  ولایت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را پذیرفتند، به بصیرت کافی در جامعه دست یافته­اند، اما کسانی از ولایت آنها سر باز زده­اند، سبب ریزش و انحراف آنها شده است./998/ت302/س

ارسال نظرات