۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۶۴۳۳۹
امام جمعه قلعه گنج:

وقف بهترین بیمه برای سرمایه و اموال انسان است

حجت الاسلام نجنو با بیان اینکه سنت حسنه وقف یک نوع بیمه الهی است، گفت: بهترین بیمه برای سرمایه و اموال انسان وقف است که این سنت حسنه یک بیمه الهی در جهت حفظ سرمایه مادی و معنوی انسان به شمار می رود.
امام جمعه قلعه گنج

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: وقف یک احسان ماندگار به شمار می رود و در این دنیا هرکس به فکر خویش است تا از لحاظ مادی خود را تأمین کنند، از این رو وقف یک ابزاری است که می تواند سبب سربلندی و عزت انسان هم در این دنیا و هم در آخرت باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه در این دنیا مادی امروزه مسابقه تجمل گرایی و مادی گرایی در بین بسیاری از افراد جامعه رواج یافته و هرکس به فکر آباد ساختن دنیای خود است و در نتیجه به فکر آخرت خود نیستند؛ در حالیکه عمر آنان چند صباحی در این دنیا نیست.

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: اما در این دنیا نیز افرادی هستند که به فکر جایگاه ابدی خود یعنی آخرت هستند و یکی از راه هایی که به زندگی انسان عزت، آبادی و هویت می بخشد، وقف است که سبب ایجاد هم نوعی و هم دوستی در بین مردم  می شود.

امام جمعه قلعه گنج با بیان اینکه وقف یک سنت حسنه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی شاهد انواع بیمه هستیم که افراد زندگی، فرزند و اموال خود را بیمه می کنند، بنابراین بهترین بیمه برای سرمایه و اموال انسان وقف است که این سنت حسنه یک بیمه الهی در جهت حفظ سرمایه مادی و معنوی انسان به شمار می رود که عاقبت بخیری انسان را هم در این دنیا و هم در آخرت به دنبال دارد.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ وقف باید عزم ملی وارد کار شود و همه اقشار مختلف مردم به استقبال وقف بروند و این سنت را در جامعه فرهنگ سازی کنند.

حجت الاسلام نجنو یادآور شد: وقف می تواند به فرهنگ و اشتغال جامعه کمک کند و پاسخی به ندای مادی و معنوی انسان است و حتی این وقف می تواند کاهش طبقات اجتماعی را نیز به دنبال داشته باشد.

امام جمعه قلعه گنج با اشاره به اینکه وقف باید تشویقی باشد تا مردم اموال خود را در راه خیر و ترویج احکام نورانی اسلام قرار دهند، عنوان کرد: وقف نعمت بزرگی است که خداوند به بندگان خود داده است و انسان با ساختن مراکز آموزشی، بهداشتی و قرآنی می تواند از این نعمت بزرگ استفاده کند و آخرت خود را آباد کند.

وی ابراز کرد: بنابراین افرادی که عمل وقف را انجام می دهند پس از مرگشان از ثواب این چشمه تا ابد جوشان برخوردار می شوند و باید فرهنگ وقف در بین مردم و جامعه به درستی شناخته شود.

حجت الاسلام نجنو اضافه کرد: وقف یکی از کارسازترین و سالم ترین شیوه‌ هایی است که تمکن مالی را به صورت احسانی ماندگار در خدمت جامعه قرار می‌ دهد و آثار وقف پس از مرگ به پرونده اعمال انسان افزوده می‌شود./302/9709/ب1

ارسال نظرات