۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۴۶۴۳۹۰

بازی بهترین و زیباترین شکل پر کردن اوقات فراغت کودکان پیش از مدرسه است

کارشناس دوره های معارفی آستان حضرت معصومه(س) با بیان این که بازی بهترین و زیباترین شکل پر کردن اوقات فراغت کودکان پیش از مدرسه است، گفت: والدین می توانند در قالب بازی مهارت های مختلف را به کودکان آموزش داده و آنها را برای آینده آماده کنند.
بازی کردن کودکان

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد عباسی نیا، کارشناس دوره های معارفی آستان حضرت معصومه(س) شامگاه امروز در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بازی بهترین و زیباترین شکل پر کردن اوقات فراغت کودکان پیش از مدرسه است، افزود: والدین می توانند در قالب بازی مهارت های مختلف را به کودک خود آموزش دهند و یادگیری این مهارت ها در دوران کودکی موجب موفقیت کودک دربزرگسالی می شود.

وی با اشاره به اینکه پایه و اساس زندگی افراد در بزرگسالی در کودکی آنهاپی ریزی می شود، گفت: سنین پیش از مدرسه، دورانی بسیار خاص و پر قدرت برای کسب انواع یادیگری است؛ اما در اینجا منظور از یادگیری، ایجاد فرصتهای آموزشی ساختارمند مانند آنچه در مدارس مشاهده می شود نیست؛ بلکه منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان به بهترین و زیباترین شکل ممکن یعنی بازی کردن است.

کارشناس دوره های معارفی آستان حضرت معصومه(س) تصریح کرد: والدین می توانند با تشویق، ترغیب و کمک و فراهم کردن لوازم و شرایط مناسب، به کودکشان در کسب مهارت های جدید از طریق انواع بازی ها کمک کنند و دقت به این نکته لازم است که وقت گذاشتن برای کودکان دارای چند امتیاز مهم و ویژه است و جدای از سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت کودک و آموزش غیر مستقیم بسیاری از مهارت ها، فواید زیادی به همراه دارد که مهم ترین آن بهبود رابطه کودک با والدین است.

حجت الاسلام عباسی نیا اظهار کرد: وقت گذاشتن برای کودکان و خوش رفتاری کردن با آنها، یک نوع بازی آرام و توام با خوش خلقی است و به طور طبیعی رابطه  والدین را با فرزندان بهبود می بخشد و نتیجه آن احترام گذاشتن فرزندان به والدین است.

وی شناخت ویژگی ها و توانمندی کودک را در خلال بازی از دیگر اثرات بازی کردن والدین با کودکان عنوان کرد، افزود: بهترین فرصت برای عشق ورزی و محبت به کودک بازی کردن با اوست؛ بنابراین بازی کردن با کودکان به رشد عاطفی و هوش هیجانی آنها کمک کرده و رابطه والدین با فرزند را تقویت می کند.

کارشناس دوره های معارفی آستان حضرت معصومه(س) با تاکید بر این بازی با کاغذ، بازی با کارت های دوختنی و انجام بازی بولینگ با چند قوطی پلاستیکی نوشابه و یک توپ از مهیج ترین بازی هایی است که والدین در خانه می توانند با فرزندان خود انجام دهند.

حجت الاسلام عباسی نیا بازی با آهن ربا و سایر بازی های خلاق دیگر را از جمله بازی های مناسب کودکان پیش از مدرسه عنوان کرد، یادآور شد: والدین از طریق بازی به صورت غیر مستقیم می توانند مفاهیم مختلف را به کودک خود آموزش دهند و بهتر است که از همین سنین، کودک را با خدا و احکام دینی آشنا کنند و به جای این که کودک را مجبور به حفظ حدیث و سوره های مختلف کرد می توان در قالب بازی وجود و حضور خدا را به کودک آموزش داد همانطور که اهل بیت(ع) به این شکل عمل می کردند./968/202/ب3

ارسال نظرات