۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۶۴۴۲۰

حرم رضوی در سوگ خورشید هشتم اشک ماتم ریخت

همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) صحن و سرای حرم رضوی با حضور میلیونها عاشق و دلداده غرق عزا و ماتم شد.
امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، باز هم آخر صفر رسید و عاشقان خاندان اهل بیت(ع) راهی جاده عشق شده اند، آنها که رو بهشت ایران کرده و آمده اند تا فریاد اشک و ناله خود را از حریم امام مهربانی ها به عرش برسانند.

مسیرهای منتهی به مشهدالرضا مملو از عاشقان و دلدادگانی شده که با پای پیاده سختی راه را به جان خریده و جلوه ای زیبا از ارادتمندی به ولی نعمتشان به نمایش گذاشتنه اند.

زائرانی که حتی سرمای هوا هم نتوانسته بود گام های آنها را برای رسیدن به امام رئوف کُند کند، با شوق دیدار و عطش زیارت عزمشان را جزم کرده تا به دیدار ولی نعمتشان بیایند.

پایتخت معنوی ایران این روزها میزبان دلدادگانی است که در دل شوق زیارت دارند، این روزها حال و هوای غریبی دارد و از همه جا صدای عزاداران آل الله به گوش می رسد.

امشب همه مسلمانان جهان اسلام در فراق امام رئوف به سوگ نشستند و در عزای عالم آل محمد موجی از ماتم و اندوه پایتخت معنوی ایران را در برگرفت و اکنون مشهد ماتم سرا است.

بر اساس این گزارش، جمع کثیری از مسلمانان از اقصی نقاط جهان اسلام و کشورمان در شب شهادت خورشید هشتم؛ علی بن موسی الرضا(ع) در آستان ملک پاسبان رضوی اشک ماتم ریختند وصحن و سرای حرم رضوی با حضور میلیونها عاشق و دلداده غرق عزا و ماتم شد.

بر اساس این گزارش، ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) از ساعات ابتدایی شب با قرائت زیارت امین الله آغاز شد و تا ساعات پایانی شب با محفل انس با قرآن ویژه شب شهادت به پایان رسید.

مراسم عزاداری و سوگواری شهادت مظلومانه امام هشتم در رواق امام خمینی(ره) همراه با سخنرانی، مداحی، نوحه خوانی و ذکر توسل ذاکران اهل بیت(ع) و پخش زنده تلویزیونی برگزار شد.

اسلام؛ دین پرسش و پاسخ

حجت الاسلام محمود مدنی بجستانی، نماینده ولی فیقه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین اصول زندگی، ثابت قدم بودن در بندگی است، گفت: ما بنده‌ایم و حرکت در هر مسیری به جز مسیر الی الله اشتباه است.

وی افزود: حرکت در مسیر جریان آب با کمترین تلاش امکان پذیر است اما حرکت بر خلاف جهت آب با وجود صرف انرژی و تلاش امری بی‌فایده است.

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس تأکید کرد: تمام هستی و کائنات مانند یک رودخانه در مسیر پروردگار و در مسیری که خداوند برایشان تعیین کرده است در حرکت هستند،‌ در این میان به انسان اختیار و قدرت انتخاب داده شده است تا یا در مسیر کاروان هستی و یا بر خلاف جهت آن حرکت کند.

حجت الاسلام مدنی بجستانی تصریح کرد: همه‌ عالم هشیار، بیدار و مطیع و تسلیم محض پروردگارند، آتش و آب به فرمان خداوند می‌سوزانند و سیراب می‌کنند و خورشید و ستاره‌ها و کرات آسمانی به فرمان خداوند میلیاردها سال با نظم در مسیر مشخصی حرکت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در امور کشورهای حوزه خلیج فارس خاطرنشان کرد: افضل و بهترین انسان‌ها یعنی پیامبر اکرم(ص) صورت بر خاک می‌گذاشتند و با چشمانی خیس دعا می‌کردند خداوند لحظه‌ای ایشان را به خود واگذار و از مسیر بندگی خارج نکند.

حجت الاسلام مدنی بجستانی ابراز کرد: بنابراین همه‌ی ارکان و موجودات عالم و بهترین انسان‌ها تسلیم محض پروردگارند و اگر انسان بخواهد همراه و هم ‌مسیر با این کاروان حرکت کند، با ضمیر و دلی آرام به زندگی‌اش ادامه خواهد داد.

وی با بیان این‌که نخستین شرط بندگی، مطیع بودن است، اظهار کرد: دین اسلام دین پرسش و پاسخ است با این وجود انسان با علم و توانایی محدودش باید در برابر امر و نهی الهی مطیع باشد و آن‌ها را بپذیرد و سپس به دنبال فلسفه آن‌ها برود اما اینکه عده‌ای عنوان می‌کنند تا فلسفه امر و نهی الهی مانند نماز و حجاب را نفهمند به آن عمل نمی‌کنند، به این دلیل است که این افراد بنده حقیقی نیستند.

یادآور می شود، مراسم عزدارای و سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) از بامداد روز شهادت آغاز می شود و تا ساعات پایانی با مراسم شام غریبان به پایان می رسد./201/1308/ب1

ارسال نظرات