۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۶۴۴۵۳
همزمان با آخرین روز از ماه صفر؛

آیین های عزاداری سالروز شهادت امام هشتم در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

مردم چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در آخرین روز از ماه صفر در مناطق شهری و روستایی با وجود سردی هوا با راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در غم عزای رضای آل محمد اشک ماتم ریختند.
مراسم عزاداري شهادت امام رضا در مشهد مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مردم چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در آخرین روز از ماه صفر در مناطق شهری و روستایی با وجود سردی هوا با راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در غم عزای رضای آل محمد علیه السلام اشک ماتم ریختند.

همچنین در مرکز استان دسته های عزاداری با تجمع در مقابل حرم امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون ذکر مصیبت خواندند و با اقامه دعای زیارت امام هشتم و خطبه خوانی حضرت رضا(ع)، به سوگواری در غم امام رئوف پرداختند.

عزاداری شهادت امام رضا(ع) با حضور خیل مشتاقان و شیفتگان کوی دوست با قرائت زیارتنامه امام رضا(ع) در مساجد و تکایای سراسر استان و مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد با حضور عزاداران نیز برگزار شد.

پرچم های سیاه به نشانه عزا به اهتزاز درآمد و خیمه های عزاداری در سوگ امام هشتم در جایی جایی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری برپا و بانگ عزا از مساجد استان پخش شد.

گفتنی است، مجالس سخنرانی و سوگواری امام مهربانی حضرت رضا(ع) نیز امروز ظهر و شب با حضور خیل عزاداران در همه اماکن مذهبی برپا خواهد بود.

به گزارش رسا، آیین آخرین روز صفر که مصادف با شهادت امام رئوف حضرت امام رضا علیه الاسلام بود، با حضور بیش از یک هزار هیأت عزاداری و گروه های تعزیه در جای جای استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد./203/9457/ب1

ارسال نظرات