۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۴۶۴۵۴۵
رییس مجمع نمایندگان شمال کشور مطرح کرد؛

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت از تولید داخلی است/ ضرورت جبران سریع خسارت برف

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت از تولید داخلی است، گفت: اگر دولت می خواهد اقتصاد مقاومتی در کشور پایدار شود نیاز است تا حمایت های شایسته ای از کشاورزان و باغداران داشته باشد.
یوسفیان ملا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی امشب در جریان بازدید از خسارت وارده برف به بخش کشاورزی شهرستان آمل که در بخش مرکزی برگزار شد اظهار داشت: بارش برف سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم و قطعی آب، برق و گاز شد.

وی از پیگیری مشکلات مردم در تهران خبرداد و گفت: در ساعات اولیه با حضور در وزارتخانه های مرتبط پیگیر امر بودیم تا زمینه حل مشکلات مردم فراهم شود.

یوسفیان ملا بر ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: در مواقع بحرانی نباید به واحدهای تولیدی فشار آورده شود تا نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام کنند.

رییس مجمع نمایندگان شمال کشور تصریح کرد: نباید شرکتی که ایجاد می شود تعطیل شود و این شرکت برای خود هزینه هایی دارد و باید فکر آن باشیم که واحدهای تولیدی برای گرفتن امتیاز آب، برق و گاز هزینه هایی دادند که در هر شرایطی باید امکانات لازم به آنان داده شود.

نماینده مردم آمل در مجلس خاطرنشان کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی در زمان بحران پذیرفتنی نیست و ضرورت دارد چاره اندیشی شایسته ای در این عرصه صورت گیرد تا فعالیت این واحدها به نحوی شایسته استمرار داشته باشد.

وی با بیان این که هواشناسی باید نسبت به پیش بینی وضعیت آب و هوایی توجه ویژه ای وجود داشته باشد، گفت: اطلاع رسانی سریع نسبت به وقوع بحران ها می تواند در کاهش بروز خسارت اثرگذار باشد.

یوسفیان ملا بر ضرورت تسریع در پرداخت خسارت واحدهای تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت: نیاز است عزم شایسته ای در پرداخت خسارت وجود داشته باشد که در حوزه کشاورزی خسارت های بسیاری دیده شده است.

رییس مجمع نمایندگان شمال کشور تصریح کرد: شرکت های بیمه نسبت به پرداخت مطالبات خسارت دیدگان اقدام فوری کنند و باغدارانی  که دارای بیمه هستند انتظار بود بیمه گذار سریعتر وارد عمل شود تا مردم رغبت داشته باشند محصولات خود را بیمه کنند.

 نماینده مردم آمل درمجلس ادامه داد: باغدارانی که بیمه نیستند و خسارت ناگهانی بر آنها وارد شد مستحق دریافت خسارت هستند که ضرورت دارد ستاد حوادث غیرمترقبه وزارت کشور براساس ردیف 10 و 12 بعد از برآورد خسارت از سوی کارشناسان و پس از تایید هیات دولت نسبت به پرداخت اقدام کند.

یوسفیان ملا اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی ما در حوزه کشاورزی با مشکلاتی روبه رو هستند که باید خسارت آنها در اسرع وقت پرداخت شود تا سرپا مانده و تعطیل نشوند.

نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد: دولت در امر بیمه کوتاهی داشته است که نیاز بود خود دولت وارد کار شده و نسبت به بیمه کشاورزی اقدام کند و این حرکت می توانست در کاهش جبران خسارت ها اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: باغداران استان مازندران خسارت های بسیاری دیدند که اگر کمک های لازم صورت نگیرد بخش عظیمی از تولیدات ما از بین رفته و باید مصرف کننده مرکبات از دیگر نقاط باشیم.

یوسفیان ملا اظهار داشت: ضرورت دارد عزم جدی در توسعه زیرساخت ها وجود داشته باشد که مدیران زحمات بسیاری کشیدند اما در این حوزه مشکل داریم و نیاز است رفع شود.

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت از تولید داخلی است، تصریح کرد: اگر دولت می خواهد اقتصاد مقاومتی در کشور پایدار شود نیاز است تا حمایت های شایسته ای از کشاورزان و باغداران داشته باشد.

رییس مجمع نمایندگان شمال کشور با اشاره به این که خدمت به مردم برکات ارزنده ای دارد که باید در این عرصه تلاش های شایسته ای انجام شود، گفت: کم توجهی نسبت به رفع مشکلات موجود قابل بخشش نیست.

گفتنی است، بارش شدید برف هفته گذشته در استان مازندران و شهرستان آمل خسارت های بسیاری را به کشاورزان و باغداران زده است که ضرورت دارد عزم جدی در راستای جبران خسارت و حمایت های لازم از این فعالان تولید داخلی وجود داشته باشد./202/1314/ب1

ارسال نظرات