۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۶۴۶۴۷

تشییع و خاکسپاری پیکر شهید گمنام در زاهدان

مراسم تشییع و خاکسپاری یک شهید گمنام با حضور علمای شیعه و سنی، سران طوایف و مردم شهیدپرور استان در تیپ 110 سپاه سلمان فارسی زاهدان برگزار شد.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مراسم تشییع و خاکسپاری یک شهید گمنام، امروز پنجشنبه 11 آذر با حضور علمای شیعه و سنی، سران طوایف و مردم شهیدپرور استان در تیپ 110 سپاه سلمان فارسی زاهدان برگزار شد.

این شهید بزرگوار، باقیمانده 10 شهید گمنامی است که پیکر مطهرشان صبح یکشنبه، 7 آذر وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان شد و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در چهار شهرستان زاهدان، زابل، خاش و هامون تشییع و خاکسپاری شد.

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در مراسم وداع با این شهید گمنام، بیان کرد: جایگاه شهید تا جایی است که طبق روایات، با ریخته شدن نخستین قطره خون او، همه گناهانش پاک شده و داخل بهشت می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در قرآن کریم آمده است که شهیدان راه خدا را مرده مپندارید، بلکه زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند؛ شهیدان با ایثار و جانفشانی، خود را جاودانه کردند.

وی با بیان اینکه امنیت و عزت امروز خود را مرهون خون شهدا هستیم، عنوان کرد: اگر رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ایستادگی نمی کردند معلوم نبود که اکنون در چه وضعیتی بودیم.

با تشییع و خاکسپاری این 10 شهید گمنام، هم اینک سیستان و بلوچستان مفتخر به میزبانی 77 شهید گمنام در 30 نقطه استان است./203/831/ب1

ارسال نظرات