۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۶۴۸۲۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

گسترش فرهنگ وقف بهترین راه دفاع از دین و اهل بیت است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز اسلام ناب بیش از هر زمان دیگری نیازمند حفاظت و پاسداری است، گفت: گسترش فرهنگ وقف در جامعه یکی از بهترین راه های دفاع از دین و اهل بیت(ع) است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران روز جمعه در جمع واقفان در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری از وقف به عنوان عملی خدا پسندانه یاد کرد و گفت: وقف اموال و دارای در راه رضای خدا موجب ماندگاری یاد و نام انسان می شود.

وی با بیان این که انسان با وقف اموال خود از بند تعلقات دنیوی خود را راهی می دهد و با این اقدام ارزشمند دینی برای همیشه خود و اموالش را ماندگار می کند، افزود: یکی از مهم ترین شاخصه های وقف اموال این است که دا سالیان متمادی ماندگار و جاودانه می ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انسان با وقف اموال و دارایی ها خود از نابودی و از بین رفتن آن جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: وقف علاوه بر برکات معنوی از برکات مادی نیز برای اقشار محروم و مستضعف جامعه نیز برخوردار است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که همان طور که می بینیم نام و یاد واقفان خیراندیشی که صدها سال قبل اموال خود را برای گسترش فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) وقف کرده اند همچنان جاودانه است، تصریح کرد: انسان های خیرخواه با این اقدام ارزشمند خود زمینه جهانی شدن اسلام ناب را فراهم کردند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که اگر امروز شاهد گسترش ارزش های دینی در اقصی نقاط جهان هستیم به دلیل وقف گذشتگان ما در راه دین و گسترش احکام اسلامی بوده است، بیان داشت: امروز مراسم عزاداری امام حسین(ع) به دلیل موقوفات بسیار زیادی که از گذشتگان برای این مراسم ارزشی به یادگار مانده است همچنان باشکوه و پر شور برگزار می شود.

وی با بیان این که انسان در این دنیا تنها امانت داری برای اموال و دارایی های خود است، افزود: اگر این دارایی ها در راه خدا و برای گسترش اسلام هزینه شود به حتم خداوند نیز اجر دنیا و آخرت را برای انسان در نظر خواهد گرفت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که اموال و دارایی ها تنها برای دنیا است و هیچ توشه ای برای آخرت ما نیست، تصریح کرد: تنها زمانی این دارایی ها می تواند توشه سفر آخرت ما باشد که در راه خداوند متعال، اهل بیت(ع) و قرآن هزینه شود.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز اسلام ناب بیش از هر زمان دیگری نیازمند حفاظت و پاسداری است، خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ وقف در جامعه یکی از بهترین راه های دفاع از دین و اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عمر وقف به اندازه عمر بشریت است، تصریح کرد: جاودانه ماندن و ماندگار بودن واقف و مال واقف از خصوصیات مهم سنت حسنه وقف است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از شهدا به عنوان بزرگترین و ارزشمند ترین واقفان در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: شهدا با وقف جان خود در راه اعتلا و پاسداری اسلام و انقلاب برای همیشه در تاریخ ماندگار و جاویدان شدند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که با وقف می‌توان به ندای مظلومان و محرومان جهان لبیک گفت، تصریح کرد: وقف دستور عملی اسلام برای رفع محرومیت و فقر در جامعه دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، خدمت بی‌منت و انفاق بی‌منت برای همه بشریت را از خصوصیات وقف دانست و خاطرنشان کرد: وقف تنها به یک جامعه و قشر خاصی متعلق نیست و در واقع به همه بشریت تعلق دارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه و جهان را برطرف کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که وقف تنها مربوط به یک ملت و کشور نیست بلکه مربوط به همه بشریت است، تصریح کرد: همه بشریت می توانند با بهره گیری از این ظرفیت ارزشمند دینی با رفع مشکلات و گرفتاری های خود به جاودانگی دست یابند.

وی با بیان این که وقف برای خدمت به اسلام و بشریت به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز جامعه بشری امروز شناخت صحیحی نسبت به این صدقه جاریه ندارد وبا یک شناخت مناسبت می توان از این ارزشمند دینی بهره برد.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون حدود 80 وقف جدید به ارزش 50 میلیارد ریال در مازندران ثبت شد، اظهار داشت: در چند سال اخیر رویکرد اوقاف با نگاه مدبرانه و بسیجی تغییر کرد و شاهد ترویج و تبلیغ بیشتر فرهنگ وقف هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که یکی از برنامه های مهم سازمان اوقاف تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی است، گفت: اوقاف از ابتدای آغاز سال جدید تا پایان سال ده‌ها طرح فرهنگی و مذهبی در جوار بقاع امام‌زادگان و متبرکه اجرا می‌کند.

وی با بیان این که در امسال با اجرای طرح مودت ده میلیارد ریال کمک نقدی به بقاع متبرکه استان شد، خاطرنشان کرد: مازندرانی‌ها امسال بیش از 50 میلیارد ریال کمک غیرنقدی به بقاع متبرکه و امامزادگان استان کردند.

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان این که بیش از 50 میلیارد ریال در مازندران اجرای نیت واقف شد، ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم و جدی اوقاف سنددار کردن موقوفات است که امسال تاکنون 720 سند مالکیت برای موقوفات استان اخذ شد.

استاد حوزه علمیه مازندران از کشف 17 موقوفه جدید در مازندران خبر داد و گفت: بیش از چهار هزار سند اولیه اجاره موقوفات مازندران با مستأجران امسال منعقد شد.

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به در حال اجرا بودن 121 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه مازندران اشاره کرد و افزود: این پروژه های عمرانی بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که برای اجرای پروژه های عمرانی بزرگ در بقاع متبرکه و امامزادگان نیازمند مشارکت مردمی هستیم، تصریح کرد: اوقاف به تنهایی توان اجرای این سطح پروژه ها را ندارد و مشارکت مردمی در این خصوص بسیار ضروری است./1317/202/ب2

ارسال نظرات