۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۶۴۹۵۲
مدیر کل آموزش و پرورش قم:

طرح امین یکی از مهم ترین نمادهای وحدت حوزه علمیه و آموزش و پرورش است

مدیر کل آموزش و پرورش قم با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس دولتی قم گفت: طرح امین یکی از مهم ترین نمادهای وحدت حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.
حمیدرضا شیخ الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید رضا شیخ الاسلام، مدیر کل آموزش‌وپرورش قم ظهر امروز در نخستین نشست مشترک جامعه الزهرا(س) با وزارت آموزش و پرورش در تالار بیداری اسلامی با اشاره به انعقاد ۲ تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت آموزش‌و‌پرورش با حوزه‌های علمیه گفت: این تفاهم نامه ها در زمینه های مختلف علمی و آموزشی منعقد شده است که برگزاری نماز جماعت در مدارس و اجرای طرح امین در مدارس دولتی تنها بخشی از تفاهم نامه های منعقد شده است که در حال حاضر در مدارس قم به عنوان پایلوت اجرا می شود.

وی با بیان اینکه طرح امین یکی از نمادهای وحدت و همکاری میان حوزه علمیه قم و وزارت آموزش و پرورش است، گفت: در قالب طرح امین مبلغان با حضور مستمر و مداوم در مدارس به دانش آموزان در زمینه های مختلف براساس آموزه های دینی مشاوره می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با تاکید بر این که در حال حاضر در سطح کشور بیش از 13 میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد، افزود: در حال حاضر تربیت دینی داشن آموزان از اولویت های آموزش و پرورش بوده و تحقق این مهم تنها به وسیله همکاری حوزه های علمیه و مبلغان دینی با وزارت آموزش و چرورش و مدارس ممکن خواهد بود.

شیخ الاسلام با اشاره به این که طرح امین در مدارس قم بازخورد خوبی داشته است و این مهم مرهون تلاش های مستمر ملبغان است، افزود: مبلغان طرح امین با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۱۴۰ آموزشگاه در کنار مدیران و مشاوران مدارس، برنامه‌های تعلیم و تربیت دینی را در مدارس دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: اجرای طرح های دینی در مدارس نیازمند برنامه ریزی منظم و مستمر است و بدون نقشه راه نمی توان در این زمینه ورود کرد و برنامه ریزی لازمه موفقیت در هر کاری است؛ بنابراین برای موفقیت طرح های دینی در مدارس باید برنامه ریزی منظم و هدفمندی را دنبال کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان این که برگزاری نشست های مشترک به انجام برنامه ریزی منظم برای اجرای طرح های دینی در مدارس کمک می کند، یادآورشد: همکاری آموزش و پرورش با حوزه های علمیه برکات زیادی دارد که یکی از اولین برکات همیاری و همکاری این دو نهاد با یکدیگر، حرکت جامعه در مسیر تربیت دینی و سبک زندگی اسلامی است و با اجرای طرح های دینی به کمک مبلغان در مدارس می توان با بسیاری از آسیب های اجتماعی به مقابله پرداخت و در دراز مدت این آسیب ها را در جامعه از بین برد و محو کرد./968/202/ب3

ارسال نظرات