۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۴۶۵۰۱۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران:

97 درصد از موقوفات استان تهران دارای سند است

حجت الاسلام محمدزاده گفت: 97درصد از موقوفات استان تهران سند دارد و تنها کمتر از 3 درصد رقبات است که حق و حقوقی ندارند و آن هم به خاطر سهل‌انگاری در ثبت در سامانه اوقاف است.
حجت الاسلام محمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در نشست تخصصی وقف که در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه نزدیک به شش سال با بانک اطلاعات و ایجاد سامانه کلی همه فعالیت‌ها در اوقاف به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود، اظهار داشت: براساس این سامانه الکترونیکی کمتر از ثانیه‌ای همه می‌توانند به اطلاعات وقفی دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز با تشکیل سامانه متناسب با وقف می‌توانیم در کمتر از یک دقیقه فعالیت‌های استان تهران را رصد کنیم، در رابطه با اسناد مالکیت که هویت یک ملک مشخص شود متأسفانه وضع مناسبی در گذشته وجود نداشته است اما با همین سامانه امسال سر و سامان خوبی داشتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران تأکید کرد: امسال در استان تهران بیش از 85 درصد موقوفه و رقبات با توجه به تشکیل همین سامانه در حال سنددار شدن است، همچنین 97 درصد از موقوفات سند دارد و تنها کمتر از 3 درصد رقبات است که حق و حقوقی ندارند و آن هم به خاطر سهل‌انگاری در ثبت در سامانه است.

حجت الاسلام محمد‌زاده یادآور شد: ما در شرایطی که سامانه وجود نداشت نمی‌دانستیم که چه مقدار از موقوفات قابل استفاده و مورد فایده بوده و قابل کاربری است.

وی با بیان اینکه با این حجم ثروت در وقف گلایه‌ها و انتظارات از آن زیاد است، تصریح کرد: با وجود آنکه متصدی بر روی این موقوفات است همخوانی میان افراد وجود ندارد، به طور کلی حدود 9 مورد آسیب‌های مدیریتی وقف وجود دارد که هنوز مرتفع نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در پایان گفت: با وجود این ضعف‌ها ما در برخی بخش‌ها هر ساله رشد 30 تا 200 درصدی داشته‌ایم که در قسمت نذورات و موقوفات بوده است./816/202/ب2

 

ارسال نظرات