۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۶۵۰۱۵
با مشارکت سازمان «سمت»؛

سومین دوره همایش ملی باستان‌شناسی ایران برگزار می‌شود

سومین دوره همایش ملی باستان‌شناسی ایران با مشارکت و حمایت سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، در آبان‌ماه ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.
سمت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی «سمت»، مایش ملی باستان‌شناسی ایران که مهم‌ترین گردهمایی باستان‌شناسان کشور به‌شمار می‌رود، با حمایت سازمان «سمت» و از سوی گروه باستان‌شناسی دانشگاه بیرجند و دبیرخانه دائمی همایش ملی باستان‌شناسی ایران، 24 و ۲۵ آبان‌ماه ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

هم‌اندیشی متخصصان، اساتید وصاحب‌نظران باستان‌شناسی و علوم میان‌رشته‌ای در مورد آخرین دستاوردهای پژوهشی در این حوزه، معرفی ابعاد و قابلیت‌های رشته باستان‌شناسی در سطح کشور برای ایجاد انگیزه و جذب دانشجویان، اساتید و پژوهشگران، ایجاد بستر مناسب برای تحقیق و پژوهش و ارتقای سطح علمی کشور در حوزه مطالعات باستان‌شناسی و علوم میان‌رشته‌ای، بررسی دستاوردها، فرصت‌ها و آسیب‌های رشته باستان‌شناسی و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات و ایجاد ارتباط بین دانشگاه‌های مجری رشته باستان‌شناسی و علوم میان‌رشته‌ای با مراکز علمی تحقیقاتی کشور، از اهداف این همایش به‌ شمار می‌رود.

محمدرضا سعیدی معاون اجرایی «سمت»، دکتر سید مهدی موسوی کوهپر رئیس انجمن علمی باستان‌شناسی ایران، دکتر سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، دکتر حمیده چوبک رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی، دکتر خلیل خلیلی رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر ناصر ندا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند، دکتر حسن هاشمی رئیس دانشکده هنر دانشگاه بیرجند و دکتر عباسعلی مدیح شهردار بیرجند، اعضای کمیته راهبردی سومین دوره همایش ملی باستان‌شناسی ایران را تشکیل می‌دهند.

گفتنی است، محورهای این همایش در چهار گروه پیش از تاریخ، تاریخی، اسلامی و علوم میان‌رشته‌ای، تعیین شده است و علاقه‌مندان به شرکت در این همایش، تا ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ برای ارسال چکیده مقالات مهلت دارند.

نتایج داوری چکیده مقالات در ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۵ اعلام می‌شود و آن دسته از پژوهشگرانی که چکیده مقالات آن‌ها به تأیید هیأت داوران رسیده است، تا ۳۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ مهلت دارند که اصل مقاله خود را ارسال کنند.

نتایج داوری اصل مقالات نیز ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ اعلام می‌شود، علاقه مندان برای اطلاع دقیق از شرایط ارسال چکیده مقالات و غیره، به سایت همایش به نشانی birjand-arc.ir/thirdمراجعه کنند./816/102/ب2

ارسال نظرات