۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۶۵۰۷۷
رییس تبلیغات اسلامی اسفراین:

بهره‌گیری از قرآن مهم‌ترین رویکرد روحانیان مبلغ باشد

رییس تبلیغات اسلامی اسفراین گفت: باید ترویج قرائت و بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی مهم‌ترین رویکرد روحانیان مبلغ و طرح هجرت در مناطق تبلیغی باشد.
حجت الاسلام بداریه - رییس تبلیغات اسلامی اسفراین

حجت‌الاسلام مجید بداریه، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه نهاد تبلیغات اسلامی برای ترویج آموزه‌های دینی در جامعه رسالت سنگینی بر عهده دارد، افزود: این رسالت از سوی روحانیان مبلغ، مستقر و طرح هجرت در مناطق مختلف در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در این راستا بهره‌گیری از قرآن کریم مهم‌ترین مسأله در حوزه معارف دینی است، اظهار کرد: باید ترویج قرائت و بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی مهم‌ترین رویکرد روحانیان مبلغ و طرح هجرت در مناطق تبلیغی باشد.

حجت‌الاسلام بداریه ادامه داد: ناب‌ترین معارف، معارف قرآن کریم است که در آن خطا و لغزش وجود ندارد و روحانیان و عالمان دین که مبین معارف قرآن و تحلیل‌گر آن هستند برای ترویج آن اولویت و رسالت بیشتری دارند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی اسفراین با بیان اینکه مسیر هدایت و رشد پیش‌نیاز اصلی دارد، افزود: هر کس بخواهد هدایت شود باید ابتدا حق را بشناسد در غیر این صورت در وادی جهالت و نادانی سرگردان خواهد بود و به‌طور طبیعی زمینه هدایت را به دست نمی‌آورد.

وی پیش‌شرط قرار گرفتن در مسیر رشد را پذیرفتن حق دانست و اظهار داشت: شناخت حق به‌ تنهایی کافی نیست؛ بلکه پذیرفتن آن هم امری مهم تلقی می‌شود.

حجت‌الاسلام بداریه تصریح کرد: پذیرفتن حق در تمام حوزه‌های معرفت، معارف دین و قرآن و مسائل خانوادگی، اجتماعی و فردی شرط اصلی است؛ از این‌ رو باید روحانیان مبلغ این مهم را برای مردم و مخاطبان تبیین کنند.

برگزاری دوره روخوانی و قرائت قرآن برای بی‌سوادان

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز دوره آموزش روخوانی و قرائت قرآن در مؤسسه قرآنی اسراء اسفراین خبر داد و افزود: این دوره آموزش روخوانی و قرائت قرآن ویژه بانوان و بی‌سوادان این شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این دوره با شرکت بیش از ۳۰ نفر از قرآن‌آموزان طی مدت سه ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این دوره‌ها که با حضور مربیان کارآزموده برگزار می‌شود، کتاب آموزش روخوانی و روان‌خوانی نور تدریس می‌شود و به قبول‌شدگان در این دوره‌ها از طرف این مؤسسه قرآنی گواهینامه قرآنی معتبر اعطا می‌شود.

ساماندهی هیئات مذهبی اسفراین

حجت‌الاسلام بداریه در ادامه با اشاره به اجرای طرح ساماندهی مجدد هیئات مذهبی شهرستان اسفراین، از اعطای کارت مجوز به هیئات مذهبی فعال این شهرستان در قالب این طرح خبر داد و گفت: به‌منظور ساماندهی و شناسایی فعالیتهای هیئات مذهبی، تمامی هیئات فعال شهرستان اسفراین کارت مجوز دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیأتهای فعال این شهرستان پس از طی مراحل ثبت‌نام و معرفی اعضای جدید خود مجوز فعالیت دریافت می‌کنند، ادامه داد: هیأتهای مذهبی با داشتن مجوز قبلی خود اقدام به دریافت مجوز جدید کنند؛ زیرا پس از طی مراحل قانونی مجوز جدید صادر شده و مجوز قبلی اعتبار نخواهد داشت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین تصریح کرد: فعالیت هیأتهای مذهبی در شهرستان منوط به داشتن این مجوز جدید است./9314/302/ب2

ارسال نظرات